تقویت کاربری های فرهنگی در جریان احداث مساجد ضروری است

سیمزاری گفت: ساخت و احداث مساجد باید با کاربری های فرهنگی تقویت و گسترش یابد تا شاهد افزایش فعالیت های فرهنگی در مساجد باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «محمد سیمزاری» در جلسه بررسی وضعیت نمازخانه های بین راهی و احداث مساجد در مناطق محروم، گفت: در جریان احداث مساجد علاوه بر توجه به مسائل عمرانی، لازم است جنبه های فرهنگی مساجد نیز تقویت و بعد از احداث زمینه برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در مساجد فراهم باشد.

 

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: استفاده از مساجد به عنوان پایگاه دینی، فرهنگی باید به مردم اطلاع رسانی شده و در این خصوص لازم است فرهنگ سازی انجام شود.

 

سیمزاری با اشاره به اختصاص اعتبارات فرهنگی برای کمک به احداث مساجد، یادآور شد: با توجه به اختصاص بودجه فرهنگی از سال آینده به شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها، برای امر مسجد سازی نیز اعتبارات فرهنگی از این مسیر قابل پرداخت خواهد بود.

 

این مقام مسئول افزود: همچنین در جریان تامین اعتبارات دولتی به ساخت مساجد این اعتبارات با تشخیص اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین مسجد ساز اجرایی می شود.

 

وی در ادامه به وضعیت نمازخانه های بین راهی اشاره کرد و اعلام داشت: در این خصوص نیز لازم اقدامات کارشناسی و فنی از سوی حوزه های مربوطه انجام و اقدامات زیربنایی اعم از بهسازی، تخریب و یا تامین آب برای نمازخانه های بین راهی مصوب شود.

 

در ادامه این جلسه «اله شکر عبدی» وضعیت برخی نمازخانه های بین راهی را نامطلوب دانست و خواستار ورود دستگاه های متولی برای بهسازی آنها شد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اضافه کرد: برخی نمازخانه های بین شهری به دلیل نبود سرایدار از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و لازم است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

 

 

کد خبر 1038616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha