یک هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان کرمان افتتاح شد

همزمان با اعیاد شعبانیه از میان ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان های مختلف، یک هزار و ۵۴۰ واحد نیز در استان کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با خجسته زادروز باسعادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار، ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رییس مجلس و رییس کمیته امداد کشور در استان های کرمان، خراسان جنوبی و تهران افتتاح شد.

 

 

 

این آیین در کرمان با حضور استاندار، نماینده مجلس، جمعی از مدیران و.... در روستای سعیدی در حاشیه شهر برگزار شد.

 

 

علی زینی وند در این مراسم به اقدام جهادی کمیته امداد در این زمینه اشاره و بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه هم به موقع به تعهدات عمل کرد و امیدواریم مابقی واحدها نیز هر چه سریع تر به نتیجه برسد.
 



استاندار کرمان ادامه داد: بسیاری از خانوارها از امکانات اولیه بهداشتی محروم هستند که طی تفاهم استانداری و کمیته امداد و طبق برنامه زمانبندی (نسبت به ساخت سرویس بهداشتی و حمام به تعداد ۱۷ هزار و لوله کشی گاز برای ۷ هزار خانوار) اقدام می شود.

 

 


وی از رییس مجلس درخواست کرد: به میمنت اعیاد شعبانیه نسبت به تجهیزات و امکانات واحدهایی که امروز تحویل مددجویان می شود، مساعدت کند.

 

 

 


یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سخنانی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۴۰ واحد از میان پنج هزار واحد تفاهم شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز افتتاح می شود؛ افزود: امیدواریم مابقی واحدها نیز تا نیمه سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

 



 

وی گفت: هنوز ۹ هزار و ۴۰۰ خانواده در استان کرمان  یا فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند.

 



صادقی سه هزار و ۵۸۲ خانوار را روستایی و ۶ هزار و ۶۲ خانواده را شهری دانست و اظهار کرد: مشکل تامین زمین نیز مضاعف بر این است و از طرفی ساخت مسکن در شهر کرمان سخت تر است.

 



 

وی در خصوص افتتاح ۶ واحد مسکونی در روستای سعیدی؛ ساخت این واحدها را با کمک خیرین عنوان و بیان کرد: نزدیک ۴۰ درصد بودجه ساخت این واحدها دولتی و مابقی توسط خیرین تامین شد و هزینه های جنبی و انشعابات نیز رایگان بود.

 



مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای این ۶ واحد هزینه و در مجموع هر یک از واحدهای ساخته شده تقریبا" ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است؛ گفت: شاید باورکردنی نباشد هر متر با هزینه یک میلیون تومان ساخته شد.

 


 

 

کد خبر 1038635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha