خانه تکانی دیر هنگام شهر فاروج در پیشواز از بهار

خانه تکانی شهر در حالی آغاز شده که تا تحویل گرفتن سال نو به اندازه دو طلوع، فرصت باقی مانده است.

 خبرگزاری شبستان _ فاروج؛ اسفند که از راه می رسد با خود تکاپو به همراه می آورد، همه در تلاش برای روبیدن غبارها از گوشه و کنار خانه و زیبا سازی آن در استقبال از بهار هستند، اما خانه شهر تا همین حوالی دیروز  انگار در خلسه خواب زمستانی باقی مانده بود، در و دیوار شهر خسته در گرمای بی رمق اسفند لمیده و خواب بهار می دید.

 

 

موی درختان پریشان و خانه گلها در گوشه و کنار شهر زیر آوار سوز و سرمای زمستان آشفته رها شده است، رنگ های بی رمق گوشه و کنار، تصویر شهر را مات و شور مردم برای مهیا کردن همه چیز در استقبال از بهار توام با امید به کم شدن رنج ها و بهتر شدن روزهای پیش رو را کم رنگ کرده است.

 

 

اسفند است و موسم  قدم زدن در خیابان برای دیدن تکاپوی مردم در نو شدن همه چیز، اما انگار شهر آمادگی ساختن خاطره های اسفندانه زیبا را ندارد تا آنجا که صدای فرماندار هم صدای مردم شده که آی چه نشسته اید؟! شهر را فضایی برای خاطره سازی مردم کنید و... و به حق جانا سخن از زبان ما می گویی!

 

 

شهرداران و بخشداران در زیبا و مناسب سازی شهر بکوشند

فرماندار فاروج گفت: محدودیت های کرونایی تردد مسافران را مانع می شود اما شهرداران و بخشداران، شهر و روستا را برای تردد اهالی زیبا سازی کنند.

 

 

«ابوالحسن نجفی» افزود: در ماه پر عید شعبان همزمان با نزدیک شدن به سال نو، قرار داریم و هیچ مناسبت حزن انگیزی در این ماه نیست، پس برای یک ماه می توان از همه المان های شادی بخش در شهر و روستا استفاده کرد.

 

 

وی افزود: زمینه احساس لذت در تردد در شهر و روستا را برای مردم فراهم کنید تا همان حداقل ترددها هم توام با دلزدگی نشود.

 

 

دغدغه تامین حقوق کارکنان زمان خانه تکانی شهر را به تاخیر انداخت

 

شهردار فاروج گفت: دغدغه تامین حقوق کارکنان و کارگران زمان خانه تکانی شهر را به تاخیر انداخت که با پرداخت حقوق و مزایا، فعالیت ها در روزهای  اخیر آغاز شده است.

 

 

«مجتبی حسین پوران» افزود: یک المان مرتبط با سال جدید در میدان اصلی شهر تعبیه می شود و کاشت 20 هزار بوته گل رز و 75 هزار گل بنفشه در سطح شهر آغاز شده است.

 

 

وی از رنگ آمیزی جداول شهر هم خبرداد و گفت: در حدود هزار متر رنگ آمیزی مسیرهای مورد نظر در دستور کار است.

 

 

حسین پوران افزود: سال گذشته 500 اصله نهال گردو جلوی درب منازل شمال شهر غرس شد که امسال هم این روند ادامه می یابد که البته علاوه بر درخت گردو، در خت بادام هم کاشته می شود.

 

 

به مردم گلدان تحویل می دهیم

 

شهردار تیتکانلو هم با اشاره به اینکه زیبا سازی شهر از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: کاشت گل ارغوان و رز در گلدان های بزرگ تولید کارگاه سنگ مصنوعی شهرداری انجام و 30 گلدان در این قالب جلوی واحدهای تجاری سطح شهر تعبیه می شود که نگهداری از آن با اصناف و مردم است.

 

 

«حسین جاهد» افزود: گلکاری با گلهای بنفشه و شب بو هم در سطح شهر آغاز شده و 200 تا 300 اصله نهال  توت هم در دست کاشت است.

 

 

وی از انجام رنگ آمیزی در سطح معابری که مورد نیاز است خبر داد و گفت: دو تا سه شطرنج سنگی هم در سطح شهر نصب می شود.

 

 

جاهد افزود: تکمیل تنها پارک شهر در عین فراهم شدن زمینه استفاده اهالی،  استمرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1038653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha