موقوفات نوین ضرورت کشور و جامعه امروز است/ ضرورت پاسخگویی پیشگیرانه نسبت به شبهات اوقافی

رئیس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مخاطبان سازمان اوقاف و امور خیریه طیف‌های مختلفی هستند، گفت: حتماً باید در مدیریت ارتباطات و تولید و مخابره پیام‌های ارتباطی این تنوع و تکثر در نظر گرفته شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، دکتر« اکبر نصراللهی»، استاد دانشگاه در هشتمین دوره آموزش تخصصی مدیران ،مسئولان وکارشناسان روابط عمومی سازمان اوقاف وادارات کل اوقاف وامورخیریه سراسر کشور با بیان اینکه سنت نیک وقف یکی از میراث های کهن وارزشمند است  به لزوم مخاطب شناسی در ترویج و گسترش این فرهنگ حسنه اشاره کرد و گفت : باید بدانیم که  مخاطبان مان در چه سنی هستند و چه علایقی دارند تا در برنامه ریزی تولید محتوا با شناخت درست وارد عرصه شویم.

 

وی با اشاره به بررسی محتوا و پیام‌های فضای مجازی گفت: تصور من این است که بخشی از مخاطبان سازمان اوقاف در خصوص میزان وقف یک فرد؛ در خصوص مکان و زمان و کیفیت وقف ابهام و سوال دارند.

 

دبیرعلمی جشنواره امام رضا (ع) تصریح کرد : به نظرم راه‌حل این نیست که پاسخ این مخاطبان را نداد، بلکه باید با استفاده از ابزار رسانه‌ای در اختیار مخاطبان به سوال ها و ابهام‌ها پاسخ داد و جواب باید مستند جامع و قانع‌کننده باشد چراکه اگر پاسخ ندهیم ممکن است این ابهام‌ها به شکل سونامی از جای دیگری سر برآورد.

 

دکتر نصراللهی اضافه کرد: با عنایت به تنوع و تکثر مخاطبان این سازمان باید تأکید کنم سازمان اوقاف باید و لزوما رسانه‌های نوین و فضای مجازی را جدی‌تر بگیرد اما به واسطه  حضور در فضای مجازی نباید خود را به برخی رسانه‌ها محدود و یا از ظرفیت برخی رسانه‌های دیگر غافل شود .

 

نصراللهی ادامه داد :در خصوص پاسخگویی به شبهات و ابهامات و سوالات مخاطبان نباید صبر کرد تا ابهام ایجاد یا گسترش یابد؛ بلکه باید شبهات و سؤال‌های مخاطبان شناسایی و متناسب با هرکدام از طریق رسانه شفاف‌سازی شود و باید در قالب بسته‌های خبری،هنری و مجازی جذاب به این سوالات پاسخ داد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در اوقاف ازجمله بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد می‌توانند در ابهام زدایی و شفاف‌سازی بسیار موثر باشد.

 

وی تأکید کرد: ظرفیت فرهنگ وقف منحصر به ایران نیست و مخاطبان خارجی هم دارد و البته موضوع وقف را هم نمی توان محدود کرد، بلکه موقوفات نوین و نیازهای نوین بسیار موردتوجه و ضرورت کشور و جامعه امروز است.

 

دبیر علمی جشنواره رضوی با اشاره به اختصاص بخشی از این جشنواره به موضوع وقف گفت: وقف رسانه‌ای و یا رسانه وقفی می‌تواند موردتوجه قرار گیرد و اصحاب رسانه هم می‌توانند با ایجاد وقف رسانه‌ای و نشر محتوا و مطالب موضوع در خدمت این موضوع مهم قرار گیرند.

 

کد خبر 1038689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha