کمک‌های مومنانه سازمان بسیج شامل کسانی می‌شود؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه بسته های معیشتی بسیج متناسب با شب عید است، بیان کرد: سازمان بسیج آن بخشی از فقرا و محرومین را تحت پوشش قرار داده که در لیست کمیته امداد و دیگر مجموعه های حمایتی قرار ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تداوم کمک‌های مومنانه سازمان بسیج با حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی از تداوم کمک ‌های مومنانه در سال جدید و عید نوروز خبر داد و در خصوص کیفیت و کمیت آن گفت: کمک های مومنانه بسیج و بسیجیان، عمری یک ساله دارد. از سال قبل که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، به فرمان رهبر معظم انقلاب، سازمان بسیج وارد میدان شد.

وی اقشار مستضعف و محروم جامعه را هدف کمک ‌های مومنانه سازمان بسیج عنوان کرد و افزود: در این راستا یک کار بسیار هدفمند صورت گرفت و سامانه ‌ای در سازمان بسیج طراحی شد که بر اساس آن افراد و خانواده هایی که دچار فقر و محرومیت و همچنین سختی معیشت در این ایام شده ‌اند ساماندهی شدند و اسامی آن ها ثبت شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج گستردگی اجرای طرح کمک های مومنانه این سازمان را به اندازه تمام کشور بیان و اظهار کرد: در تمام شهر و تمام استان‌های کشور پایگاه‌ های بسیج وجود دارد و هیچ کشوری در دنیا شبکه ای مانند بسیج را به خود ندیده است. این ده ها هزار پایگاه با یک جوشش انقلابی و مردمی وارد میدان کار شدند و کمک های مومنانه خود را آغاز کردند.

وی افزود: هر چه از میزان کمک ‌های مومنانه سپری شده است، کیفیت آن افزایش یافته و اهداف آن منسجم تر و دقیق تر شده ‌اند. بارها مقام معظم رهبری پس از دریافت گزارش کمک های مومنانه، از این گونه اقدامات تشکر ویژه کرده‌ اند. در آخرین گزارشی که خدمت معظم اله تقدیم شد، ایشان فرمودند با قدرت و توان بیشتری در این مسیر حرکت را ادامه دهیم، تا بخشی از دردها و آلام محرومین کاهش یابد.

وی با اذعان به اینکه توان رفع محرومیت به معنای واقعی را نداریم، بیان کرد: باید اعتراف کرد کمک‌ های مومنانه و به طور کلی این‌گونه اقدامات حالت مسکن دارد و نیاز است سیستم ‌های حمایتی موجود در کشور برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند تا روزی برسد که شاهد آن باشیم هیچ فقیری در جامعه وجود نداشته باشد و همه به شرایط خوبی رسیده باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج از تفاوت های بسته‌ های کمک‌ های مومنانه این سازمان با دیگر نهادها و سازمان ها گفت و اظهار کرد: با توجه به اینکه در شب عید قرار داریم، تنوع محصولات و کالاهایی که در بسته های کمک های معیشتی سازمان بسیج وجود دارند، بیشتر است. البته کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، سازمان بهزیستی و بنیاد جانبازان در این زمینه تلاش بسیار مؤثری داشته ‌اند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد: سازمان بسیج مستضعفین تلاش کرده است آن بخشی از فقرا و محرومین را تحت پوشش قرار دهد که در لیست کمیته امداد و دیگر مجموعه های حمایتی قرار ندارند. بسیج با شناسایی فقرای واقعی و تهیه آدرس آن عزیزان اقدام به توزیع کمک های معیشتی کرده است.

کد خبر 1038695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha