لازمه عمل انقلابی و متعهدانه داشتن بصیرت است

صرفی گفت: لازمه عمل انقلابی و متعهدانه، داشتن بصیرت است و تا زمانی که به این سلاح مجهز نباشیم هرچقدر هم اهل عمل و تعهد باشیم ممکن است راه را به خطا برویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص عمل انقلابی و متعهدانه به عنوان شاه کلید حل مشکلات کشور با محمد صرفی، کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد صرفی از مواجهه کشور با چالش ها و مشکلات متعدد در سال های اخیر گفت و بیان کرد: مردم به طور طبیعی از مسئولان انتظار دارند برای حل مشکلات آن ها تدبیر کنند و دست به اقدام بزنند اما قبل از اینکه به حل مسئله برسیم باید صورت مسئله را بشناسیم و اگر این کار را به صورت دقیق و روشن انجام دهیم می توانیم به راه حل های آن نیز فکر کنیم.

وی بر ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان و چراغ راه کشور تأکید کرد و گفت: لازمه عمل انقلابی و متعهد، داشتن بصیرت است و تا زمانی که به این سلاح مجهز نباشیم هرچقدر هم اهل عمل و تعهد باشیم ممکن است راه را به خطا برویم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه بصیرت صرفاً مربوط به مسئولین نمی شود، عنوان کرد: در کنار مسئولین، مردم هم باید بصیرت داشته باشند و به طور حتم بصیرت در میان مسئولین از یک نوع و در میان مردم از نوع دیگری است.

صرفی ارائه راه حل ها برای حل مشکلات کشور را در دو حوزه کلی و جزئی قابل طرح دانست و اظهار کرد: حوزه کلی را می‌ توان به عنوان حوزه استراتژیک و راهبردی یاد کرد که در آن باید ریشه مشکلات را شناسایی کنیم.

وی افزود: مشکلات امروز حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حکومتی قطعا تک ساحتی نیستند و شامل تحریم ها و ضعف های مسئولین می شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه اگر ریشه ‌های ناکارآمدی ها رفع شود می توان به راه حل ها دست یافت، بیان کرد: این مسئله با توجه به اینکه دشمن نیز از همین ضعف ها و مشکلات استفاده می کند دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی از انحراف از معنای واقعی عمل انقلابی و متعهدانه خبر داد و با انتقاد به عدم توجه به ریشه های این مفاهیم عنوان کرد: معنای حقیقی و جوهره واقعی این عبارات دچار تحریف شده و عموما مسئولین و مدیران تنها به عنوان شعار از این واژه ها استفاده می کنند در حالی که شعار حتماً باید همراه با یک برنامه ارائه شود.

کد خبر 1038698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha