افزون بر ۴۱ هزار قرآن آموز آموزش های قرآنی را در گیلان فرا گرفتند

مرادی با تاکید بر تدوین بانک اطلاعاتی جامع برای فعالیت‌های قرآنی استان گفت: افزون بر ۴۱ هزار قرآن‌آموز آموزش‌های قرآنی را در گیلان فرا گرفتند.

« امیرحجت مرادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به تدوین سند توسعه فرهنگ قرآنی استان خواستار ابلاع این سند از سوی استاندار گیلان به همه دستگاه‌های اجرایی استان شد و اظهار کرد: تمام فعالیت‌های قرآنی استان باید مطابق با این سند اجرا شود.

 

عضو اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اعتبارات لازم برای اجرایی کردن سند را مورد اشاره قرار داد و افزود: اعتبارات قرآنی در چارچوب سند توزیع شود.

 
 
عضو شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی گیلان با بیان اینکه جلسات فصلی استان به موضوعات قرآنی اختصاص داده شود تصریح کرد: سه کارگروه هماهنگی و آموزش عمومی قرآنی به ریاست آموزش و پرورش، کار گروه هماهنگی پژوهش و آموزش عالی قرآنی با ریاست دانشگاه  گیلان و کارگروه هماهنگی فعالیت های ترویجی و تبلیغی قرآنی به ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی در این منشور تدوین شده است که باید تا اردیبهشت این کارگروه‌ها، برنامه‌های قرآنی استان را تدوین کنند.
 
 
مرادی خواستار تشکیل کمیته پایش و نظارت به‌منظور رصد فعالیت‌های قرآنی استان شد و تاکید کرد: سند فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی تدوین شده و برش استانی آن مطابق با سند ملی تهیه شود.
 
 
وی با اشاره به سه ماموریت ویژه این سند، شبکه‌سازی فعالان قرآنی استان را نخستین ماموریت دانست و اعلام کرد: شبکه‌سازی در فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.
 
 
به گفته مرادی تشکیل انجمن خیرین قرآنی و تهیه اطلس قرآنی استان از دیگر ماموریت‌های منشور قرآنی استان است.
 
.
وی با انتقاد از عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع برای فعالیت‌های قرآنی استان تصریح کرد: هر دستگاهی دارای بانک اطلاعاتی فعالیت‌های قرآنی مختص خود است اما تجمیع‌ شده آن وجود ندارد، اگرچه سامانه صدر را در استان ایجاد کردیم و فعالیت‌های قرآنی را با تعاریف رسمی در این سامانه احصا کردیم. 
 
 
عضو شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی گیلان تاکید کرد: اگر این سامانه تقویت شود می‌توان تا پایان سال آینده گزارش کاملی از فعالیت‌های قرآنی استان ارائه داد.
 
 
وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۱۴۴ کلاس آموزش قرآن در استان تشکیل شده است اظهار داشت: ۴۱ هزار و ۸۸۱ نفر دوره آموزشی قرآن را در استان طی کردند.
 
 
مرادی با تاکید بر داشتن آمار موسسات و فعالیت‌های قرآنی استان خواستار نام‌گذاری هفته‌ای به نام هفته قرآن و عترت از آغاز عید غدیر تا ۲۵ دی الحجه شد و بیان کرد: در این ایام آیات الهی در شأن اهل بیت(ع) اتفاق افتاده و با نامگذاری هفته قرآن و عترت، فعالیت‌های قرآنی استان را به نمایش بگذاریم. 
 
 
 
 
کد خبر 1038769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha