رویداد ایده پردازی الگوی آشتی و مصالحه

حجت الاسلام امینی گفت: کاریزمن۴ را با موضوع ایده پردازی الگوی آشتی و مصالحه با گستره ملی ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام «صادق امینی» در گفتگو با خبرنگار خیرگزاری شبستان اصفهان،   اظهار داشت: تحکیم و تقویت خانواده از مهمترین سفارش های دین اسلام و یکی از لوازم قِوام جامعه و فرهنگ است.آنگاه که بین زن و شوهر نشانه‌های اختلاف آشکار می شود و پیش از رسیدن به بحران و انشقاق بین آنها به سفارش قرآن کریم باید با حَکمیت و مصالحه از بروز آسیب طلاق و جدایی پیشگیری کرد.

 

مدیر خانه فناوری های فرهنگی اصفهان افزود: از دیرباز در سنت و سیره جامعه اسلامی حکمیت با ورود ریش سفیدان و بزرگترها رواج داشته است. لیکن امروزه به اقتضای فرهنگ، سبک زندگی، دامنه تغییرات اجتماعی و روحیه و شخصیت نسل نوخاسته لازم است شیوه و الگوی حکمیت و آشتی به روز شده و متناسب با زمان اجرا شود.

 

مدیر خانه فناوری های فرهنگی اصفهان عنوان داشت: بر این اساس در این رویداد برانیم با مشارکت آحاد مختلف جامعه به ویژه اولیاء تربیتی، مبلغان دینی، مشاوران و فعالان فرهنگی بهترین و موثرترین الگوهای مصالحه را به دست بیاوریم.

 

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد میتوانند به صورت فردی و گروهی ایده ها و طرح های پیشنهادی خود برای دستیابی به الگوی مصالحه و آشتی متناسب با اقتضای امروز فرهنگ و جامعه را به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.

 

حجت الاسلام امینی تأکید کرد: به منظور تبیین دقیق موضوع رویداد و مشارکت دقیق تر در ایده پردازی، تعدادی فایل صوتی و تصویری از اساتید مرتبط در اختیار شما بزرگواران قرار داده می شود، انتظار می رود با دقت به این مباحث گوش دهید و با توجه به موضوع و محور اصلی رویداد ایده های خود را ارسال نمایید.

 

علاقه‌مندان به ایده پردازی در این حوزه میتوانند تا 5 فروردین 1400 با مراجعه به نشانی اینترنتی Dte.bz/ashti اطلاعات تکمیلی را مطالعه و ایده اولیه خود را ثبت نمایند.

کد خبر 1038780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha