تصویب ۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی خراسان جنوبی

عابدی گفت: در سفر بهمن ماه امسال معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی، اختصاص بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» امروز (۲۷ اسفند) در آخرین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری اظهار کرد: در سفر بهمن ماه سال جاری معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی استان مصوب شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در قالب ۱۶ بند با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در این راستا اتاق بازرگانی بیرجند مکلف شد در راستای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای زعفران و زرشک با پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

 

وی با اشاره به اینکه بنا به  اعلام بانک توسعه تعاون ۲۱۶ میلیارد تومان به ۱۵ طرح پیشنهادی استان تخصیص یافت، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی تمامی نیروهای شاغل در صنایع وابسته و واحدهای مرغداری متاثر از این بیماری زیر پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

 

عابدی به تصویب حمایت بیمه ای از ۳۵ خانواده هدف جامانده با درخواست استاندار و موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده خبر داد و افزود: همچنین افزایش سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۲۵۸ میلیارد تومان در دستور کار معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است، تصریح کرد: این تسهیلات منجر به ایجاد هشت هزار فرصت شغلی شده است که با توجه به عملکرد بسیار خوب استان در پرداخت تسهیلات، به استان تخصیص یافت.

 

وی با اشاره به اینکه در سفر معاونان وزیر تعاون به استان با توجه به شیوع کرونا و متوقف شدن فعالیت‌های گردشگری مقرر شد طرح‌های گردشگری در استان تسهیل شود، ادامه داد: موانع و چالش‌های اراضی مجموعه ورزشی کارگران نهبندان و فردوس از طریق بنیاد مسکن و با تعهد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

عابدی با بیان مشکل تامین مالی کارخانه کویر تایر، گفت: در این راستا پیشنهاد استاندار پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک رفاه به این کارخانه بود که موضوع در دستور بانک قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رفع مشکل هتل کویر و تسریع و تسهیل در واگذاری آن و سرمایه‌گذاری در معدن مس به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بنا به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی در برنامه صندوق بازنشستگی کشوری در استان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به تصویب پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بانک رفاه برای طرح آبرسانی به مناطق روستایی از جمله شهرستان‌های سربیشه و نهبندان، افزود: ۱۳ طرح برای سرمایه‌گذاری دامداری ۱۰ هزار رأسی، طرح توسعه کارخانه سیمان، مرغ لاین، راه‌اندازی سنگبری، نیروگاه‌های خورشیدی، فراوری سرب، روی و بنتونیت، پرورش شتر، فرآوری جو، تولید کاغذ سنگ آهک و سایر موارد در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، فردوس نهبندان و قاینات برای سرمایه گذاری شرکت شستا در استان پیشنهاد شد.

 

عابدی با بیان اینکه  درخصوص ۱۵ طرح با قابلیت مدیریت درمان تامین اجتماعی نیز مقرر شد سازمان تامین اجتماعی در کمترین زمان ممکن اقدام کند، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی موظف شد برای اجرای پروژه‌های تامین اجتماعی در بشرویه، ارتقای نمایندگی و شعبه مستقل در سربیشه و سرایان و واگذاری زمین برای ساخت مجموعه ورزشی در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مکلف شد برای ۱۲ طرح پیشنهادی استان از جمله ایجاد دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان و دپارتمان سنگ‌های تزیینی در فردوس و تجهیز کارگاه ایمنی در معادن طبس اقدام کند، گفت: به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی مصوب شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص طرح‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شامل ۱۱ طرح با برآورد اعتبار ۳۸ میلیارد تومان اقدام لازم را انجام دهد.

 

به گفته وی دستگاه‌هایی اجرایی به ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق تعاون، بانک رفاه مکلف به پیگیری مصوبات این سفر هستند.

کد خبر 1038795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha