نام‌نویسی ۱۷۸ داوطلب برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرهای خرمشهر و مینوشهر

حیدری از نام نویسی ۱۷۸ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای خرمشهر و مینوشهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۹ درصد را مرد و ۱۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و همچنین میلاد با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: از ابتدای آغاز ثبنت نام نامزدهای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تا پایان مهلت اعلام شده در شهرهای خرمشهر و مینوشهر 178 نفر در سامانه انتخابات کشور به صورت حضوری 114 نفر و سایرین به روش های سه گانه دیگر و غیرحضوری نام نویسی کردند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر از ثبت نام 89 درصد مرد و 11 درصد زن در انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهرهای خرمشهر و مینوشهر خبر داد و افزود: در مجموع 158 نفر مرد و 20 نفر زن ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و یک نفر نیز انصرف داده است، ضمن اینکه تنها ثبت نام 6 نفر نهایی نشده که با ارسال پیامک از آنها درخواست شده نسبت به رفع مغایریت‌هایی که سامانه اعلام کرده اقدام کنند.

 

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی داوطلبان ثبت نام شده در دوره ششم شوراهای اسلامی در حوزه انتخاباتی خرمشهر نسبت به دوره چهارم و پنجم تصریح کرد: در این دوره چهار نفر با مدرک دیپلم، هفت نفر فوق دپیلم، 119 نفر لیسانس، 43 نفر فوق لیسانس، 2 نفر دکتری و سه نفر با مدرک حوزوی حضور دارند؛ پس از پایان ثبت نام صلاحیت داوطلبان طبق قانون از سوی هیات اجرایی در مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نتیجه آن به افراد اعلام می شود.

 

حیدری اضافه کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران و یکی از پیش ران‌های تغییر تهدیدات دشمنان نظام در سطوح گوناگون، سطح منطقه و تبدیل به فرصت‌های بین المللی و داخلی برای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور و تقویت بیشتر در حوزه مردم سالاری دینی و تبیین گفتمان مدیریت انقلاب در ایران اسلامی است.

 

وی مردم را بر اساس قانون و گفتمان انقلاب اسلامی تعیین کننده، کانون و هسته اصلی در جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز کرد: ما باید به عنوان مجریان قانون شرایط لازم و کافی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر بیان کرد: همه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مهم هستند، در دوره فعلی و پیشرو به دلیل شرایط بین المللی و داخلی که معطوف به تحریم های ظالمانه آمریکا است این انتخابات بسیار مهم بوده و سیاست دشمن برای انتخابات 1400 مشارکت حداقلی است لذا تنها ابزار تغییر سیاست دشمن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

 

وی از فراهم بودن تمامی زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات سالم همراه با امنیت خبر داد و تاکید کرد: رسانه ها نقش مهم و اساسی در تبیین انتخابات سالم و رقابتی دارند و امید است همه ما تحت لوای رهنمودهای مقام معظم رهبری انقلاب و اجرای دقیق و صحیح قانون ،انتخابات حداکثری با مشارکت همه مردم داشته باشیم.

 

حیدری یکی از رسالت های مهم رسانه را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق خواند و عنوان کرد: پیامی که از سوی رسانه منتشر می شود نباید گمراه کننده باشد بلکه باید یک پیام حقیقی باشد تا مخاطب بر اساس آن افراد صالح، متعهد و دلسوز را برای شورای اسلامی انتخاب کند.

 

وی اذعان کرد: هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری با مساعی همه بزرگان، معتمدین مورد تایید تشکیل شد و هم اینک گام اول انتخابات را برداشته شد. برآیند هیات اجرایی انتخابات نشان دهنده رعایت اصل بی طرفی است که بر همه ما لازم و واجب است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر از پیش بینی 103 شعبه اخذ رای ‌گیری در شهرهای خرمشهر و مینوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با وزارت کشور برای افزایش تعداد شعب اخذ رای هماهنگی‌ لازم انجام شده است.

 

وی همچنین به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: در دوره گذشته خرمشهر پایلوت برگزاری انتخابات الکترونیکی بود اما در این دوره انتخابات فقط در کلان شهرها و شهرهای مراکز استان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

 

حیدری بر لزوم رعایت موازین و مقررات، عدم تخریب شخصیت افراد و توهین از سوی داوطلبین شرکت در این دوره انتخابات تاکید کرد و یاد آور شد: نامزدها می بایستی اخلاق را رعایت کنند و به یکدیگر احترام بگذارند.

 

کد خبر 1038804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha