برگزاری مانور عملیاتی کنترل عملکرد دریچه های تحتانی سدهای گلستان

مانور عملیاتی کنترل عملکرد دریچه های تحتانی سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مانور عملیاتی کنترل عملکرد دریچه های تحتانی سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان با هدف آمادگی در پاسخ به بحران احتمالی سیلاب در فروردین  1400 با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، فرماندار کلاله، معاون فرماندار گنبدکاوس و معاونین و مدیران شرکت و رسانه ها در محل سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان برگزار شد.
 
 
«سید محسن حسینی» در این مانور عملیاتی اظهار کرد: این اقدام با هدف کنترل آماده به کار بودن دریچه های تحتانی سدهای مهم استان وبا رهاسازی آب مقطعی این سدها انجام  شد تا اطمینان خاطری برای پاسخ به بحران های احتمالی سیلاب در فروردین سال آینده باشد. 
 
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: هر ساله قبل از آغاز آبگیری سدهای استان در آغاز سال آبی، تعمیرات دوره ای دریچه سدهای استان انجام می شود و رسوبات آن ها تخلیه و سپس آبگیری سدها انجام می شود.
 
 
گفتنی است این مانور در ابتدا در سد وشمگیر و سپس در سدهای گلستان و بوستان به ترتیب انجام شده و پس از بازشدن دریچه های تحتانی وعملکرد صحیح دریچه ها و ایجاد جریان خروجی و سپس بسته شدن دریچه های تحتانی این مانور به پایان رسید.
کد خبر 1038872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha