کانون‌های مساجد کردستان در حوزه موسیقی و نمایش آموزش می‌بینند

عبید رستمی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در رشته‌های موسیقی، سرود مذهبی و نمایش آموزش خواهند دید.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه بخشی از شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، کانون‌های فرهنگی استان با تشکیل گروه سرود و تئاتر در فعالیت‌های سامانه فهما مشارکت دارند.

 

وی افزود: به منظور تقویت گروههای نمایش و سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دوره‌های آموزشی سرود، موسیقی و تئاتر برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود.


 
وی خاطر نشان کرد: به منظور آموزش اصولی حرفه‌ای گروه‌های هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دو نفر از اساتید حوزه موسیقی ‌نمایش اعضای کانون‌ها را آموزش خواهند داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: کوروش احمدی در بخش نمایش و صلاح مرادی در حوزه موسیقی و سرود مذهبی اعضای کانون‌های مساجد را آموزش خواهند داد.

 

رستمی عنوان کرد: ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی اعضای کانون‌ها، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری از جمله شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های مساجد را تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۴ کانون فرهنگی در کردستان فعالیت دارند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۳۳ کانون در سطح روستاهای کردستان مشغول فعالیت هستند.

 

کد خبر 1038875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha