جذب ۱۶۰ پزشک متخصص در لرستان

نیکبخت، گفت: طی دو سال اخیر ۱۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در لرستان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علیرضا نیکبخت»، امروز(27اسفند)، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تجهیزات بیمارستان ها در مقابله با ویروس کرونا، اظهارداشت: طی سال های ۹۸ و ۹۹  هزار و ۳۲۵ قلم تجهیزات پزشکی خریداری شده و یا در حال خرید است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان داشت: هشت دستگاه سی تی اسکن، چهار دستگاه ام آر آی، یک دستگاه سی تی آنژیو، یک دستگاه آنژیوگرافی، ۵۷۸ تخت بیمارستان، ۱۳۱ تخت ویژه، ۲۱۵ دستگاه مانیتور، ۱۸۵ دستگاه ونتیلاتور( اکسیژن مصنوعی) خریداری شده و یا در حال خرید هستند.

 

وی ادامه داد: خرید ۴۲ دستگاه الکتروشوک، ۱۰ دستگاه سونوگرافی، هفت دستگاه اکسیژن ساز، ۳۶ ماشین دیالیز و ۲۳ یونیت دندانپزشکی از دیگر اقدامات است.

 

نیکبخت از ساخت یک بیمارستان با ظرفیت 550 تخت در مرکز خرم آباد خبر داد و افزود: دو  بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی در شهرهای دورود و کوهدشت نیز ساخته شده است.

 

وی بیان داشت: ساخت هشت مرکز جامع سلامت شهری، ۱۲ مرکز جامع سلامت روستایی  و پنج مرکز کلینیک ویژه از دیگر اقدامات بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: 10 مرکز، ستاد و شبکه، دو مرکز آزمایشگاه، ۱۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵، دو مرکز آموزشی پزشکی، دو مرکز اقامت پزشکان نیز احداث شده یا در حال ساخت است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۸ میلیارد تومان برای مراکز افتتاحی در لرستان هزینه شده است.

 

نیکبخت از جذب ۱۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و گفت: ۶۳ عضو هیئت علمی در دانشگاه نیز جذب شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: ایجاد دو رشته جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد و یک رشته دستیاری قلب از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این مدت بوده است.

 

کد خبر 1038883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha