حضرت عباس(ع)، والاترین الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) بی شک والاترین الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است.

حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل (ع) و گرامیداشت روز جانباز ابراز داشت: گرچه در خصوص سیره و سبک زندگی حضرت عباس(ع) در تاریخ شیعه، مطالب زیادی وجود ندارد، اما آن چه اجمالاً از معدود منابع تاریخی و یا لابلای کلام نورانی اهل بیت(ع) به دست ما رسیده و بر آن تأکید شده، شجاعت، رشادت و به خصوص ادب و وفای والای ایشان است که نمونه بارزش را همگان در جریان کربلا شنیده ایم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: عباس بن علی(ع) بزرگمردی است که در مکتب امیرالمؤمنین(ع) پرورش یافته و در محضر شیرزنی با کمالات و با ادب و حیا همچون حضرت ام البنین(س)، رشد و نمو یافته، ضمن آن که از محضر دو امام معصوم بهره مند شده و به مقام رفیع عبدصالح خدا دست یافته است.

 

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین تأکید کرد: این که به عنوان مثال سیدالشهدا(ع) شب عاشورا به ایشان می فرماید:" بنفسی انت یا اخی" بسیار پرمعناست چرا که از لسان امام معصوم این جمله بیان شده و خود نشان دهنده جایگاه بی مثال قمر منیر بنی هاشم(ع) است و در روز قیامت تازه بر همگان مشخص می شود که ایشان دارای چه مقام و مرتبت عظیمی است.

 

وی با بیان این که ایشان بی شک والاترین اُسوه و الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است، گفت: چه کار بسیار زیبا و پسندیده ای است که به مناسبت روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) از جانبازان عزیز در روز جانباز تقدیر و تجلیل به عمل می آید و حقاً باید گفت که جانبازان حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما ایرانی ها و بلکه مسلمین و شیعیان دارند و لذا تکریم آن ها کوچکترین وظیفه ماست.

 

صادقی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: انشاالله همه ما بتوانیم در عمل با تبعیت از سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) و از جمله مرام و منش و سبک زندگی حضرت عباس(ع)، نشان دهیم که محب و شیعه خوبی برای آن بزرگواران هستیم و به ویژه در طول زندگی خود روز به روز بر عشق و ارادتمان به خاندان پیغمبر اکرم (ص) و امیر المؤمنین(ع) بیفزاییم.

کد خبر 1038941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha