۳۲۰ هکتار از سطح شهر شیراز را مشاغل مزاحم اشغال کرده است

مبشری گفت: ۳۲۰ هکتار از سطح شهر شیراز را مشاغل مزاحم اشغال کرده است و شهرداری شیراز سایت ۳۰۰ هکتاری مشاغل شهری را تملک کرده و برای تغییر کاربری اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالله مبشری»، امروز (پنج شنبه 28 اسفند) در آئین افتتاح همزمان بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شیراز با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و عید نوروز گفت: ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز یکی از شاخصه های مهم شهری است زیرا سامان دهی و فرآورده های کشاورزی اقتصاد شهر را در بر می گیرد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز ادامه داد: اقتصاد یک شهر بر مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر نیز اثرگذار است و وظیفه سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز بسیار مهم و حساس است.

وی اضافه کرد: 25 رده شغلی مزاحم تعریف شده که مخل آسایش شهروندان است و شهرداری موظف است تا شهری با آرامش و با امنیت برای شهروندان ایجاد کند و در حوزه سامان دهی مشاغل شهرداری شیراز موفق عمل کرده است.

مبشری عنوان کرد: ایجاد سایت «شهید خرم شکوه» و محور «خلیج فارس» با بودجه 10 میلیاردی تا کنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سایت «شهید منتظری» نیز حدود 42 واحد در فاز اول برای بنک داران طراحی شده است.

وی ادامه داد: 320 هکتار از سطح شهر شیراز را مشاغل مزاحم اشغال کرده است و شهرداری شیراز سایت 300 هکتاری مشاغل شهری را تملک کرده و برای تغییر کاربری اقدام خواهد کرد تا مشاغل مزاحم در سایت های مختلف مستقر شوند و سایت برای ماهی فروشان دروازه «کازرون» تا سال 1400 نیز تعیین خواهد شد.

مبشری اضافه کرد: در حوزه فرآوده های کشاورزی، شهرداری شیراز اقدامات خوبی داشته و توسعه میدان مرکزی میوه و تره بار را داریم و 136 واحد به آن اضافه خواهد شد که به شیراز و شهرها و استان های همجوار نیز خدمات ارائه می کند.

وی اعلام کرد: طرح احداث سردخانه نیز آماده است و در بودجه 1400 سازمان دیده شده و بهسازی و هوشمندسازی میدان میوه و تره بار از پروژه های خوب شورا و شهرداری شیراز بوده است.

وی با تشکر از شهرداری مناطق شیراز گفت: امروز از شاخص ترین پروژه شهرداری شیراز با ایجاد میدان عرضه مستقیم محصولات کشاورزی بهره برداری می شود که از 22 میدان امروز از 11 پروژه به صورت همزمان در این خصوص رونمایی شده است.

مبشری اعلام کرد: ایجاد 22 میدان عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شیراز 300 میلیارد تملک هزینه داشته و 10 میلیارد هزینه احداث بازارچه ها بوده است.

کد خبر 1038993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha