۹ میلیارد تومان در بخش کشاورزی خوسف هزینه شد

رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی در بخش کشاورزی خوسف هزینه و منافع آن به کشاورزان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، سید حسن رضوی امروز ( 28 اسفند) در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان خوسف اظهار کرد: تعداد 6 نفر از کشاورزان نمونه در بخش کشاورزی، دامپروری و زنان نمونه روستایی تجلیل شدند.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه کشاورزان در شرایط سخت اقتصادی به تولید ادامه دادند، افزود: از تشکل‌های کشاورزی و کشاورزان نمونه خواستاریم تا شرایط موجود را مدیریت کنند تا حداقل آسیب را داشته باشیم همچنین مشکلات را به صورت شفاف با جهاد کشاورزی در میان بگذارند.

 

رضوی با اشاره به کمبود نهادهای دامی در شهرستان خوسف و افزایش چندین برابری قیمت کود و سم بیان کرد: نهاده های دامی سهمیه شهرستان مشکلات دامداران را رفع نمی کند اما دولت با اختصاص نهاده یارانه ای بخشی از کمبود را رفع می کند.

 

وی با بیان اینکه قیمت کود پتاس و فسفات به شدت افزایش داشته است، گفت: متاسفانه به دلیل گرانی این نوع کودها تقاضای کشاورزان تامین کود اوره است که این نوع کود مشکلی را حل نمی کند و نمی تواند جایگزین کود پتاس و فسفات باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه کشاورزان خوسف مزارع خود را تبدیل به باغ می کنند، گفت: این نهضت با وجود شرایط کم آبی خوسف بسیار خطرناک است و از کشاورزان خواستاریم حداقل 30 درصد از مزارع خود را بهش زراعت اختصاص دهند.

 

رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون 9 میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی در بخش کشاورزی خوسف هزینه و منافع آن به کشاورزان رسید.

 

«محمدعلی آخوندی»، فرماندار خوسف هم در این جلسه بیان کرد: ظرفیت شهرستان خوسف کشاورزی و دامپروری است لذا توجه به تولید به توسعه شهرستان کمک می کند،.

 

فرماندار خوسف خواستار تولید متوازن در بخش زراعت، محصولات باغی و دامپروری شد و گفت: اهمیت تولید به نحوی است که باید زمینه آن را جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی فراهم کنند، همچنین با پیگیری های جهاد کشاورزی و دستگاه های زیر مجموعه باید سعی شود مشکلات کشاورزان به ویژه کمبود نهاده های دامی رفع شود.

 

در پایان این جلسه از ۶  کشاورز نمونه در تولید عسل، انار، محصول جو آبی، یونجه، پنبه مله و زنان تسهیلگر نمونه روستایی تجلیل شد.

کد خبر 1039106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha