آغاز بهار و یادآوری قیامت

استاد حوزه علمیه قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سال جدید گفت: پیامبر اکرم(ص)می فرمایند وقتی بهار فرا می رسد به یاد قیامت اُفتید، زیرا همانطور که خداوند گیاهان و درختان را در این فصل زنده می کند،انسان را هم بعد از مرگ زنده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین «علی اصغر قائمی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با توجه به اینکه در آستانه سال جدید شمسی و آغاز بهار هستیم گفت: پیامبر اکرم(ص)می فرمایند:وقتی بهار فرا می رسد به یاد قیامت اُفتید، زیرا همانطور که خداوند گیاهان و درختان را در این فصل زنده می کند،انسان را هم بعد از مرگ زنده می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: امیرالمومنین(ع)می فرمایند:هر روزی که در آن گناه و معصیت خدا انجام نشود،آن روز برای  انسان، روز عید است پس اگر می‌گویند هر روزتان نوروز باد یعنی هر روزتان خالی و عاری از گناه و معصیت خدا باشد.

 

وی خاطرنشان کرد:یکی از برنامه های اسلام،استفاده معنوی از شادی ها و اعیاد انسان است،یعنی همانطور که از خوشی ها و شادی های دنیا لذت می بریم ، از همین دنیا برای  رسیدن به لذت‌های آخرتمان هم استفاده کنیم و بهره بگیریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی گفت: از آنجایی که عید نوروز مقارن شده با اعیاد شعبانیه و خصوصاً ولادت امام زمان(عج) پس بهتر است بیشتر به جنبه‌های معنوی این عید توجه کنیم و قلب و دلمان را به خدا نزدیکتر کنیم.

 

وی اضافه کرد: ارزش عید نوروز به این است که مردم در این ایام به اعمالی چون صله رحم و نظافت می پردازند، نظافت منزل، نظافت خانه، نظافت لباس و بدن، اسلام هم برای نظافت ارزش زیادی قائل شده  و از تاکیدات این دین مبین است و در باب صله رحم و با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی،اگر کسی بتواند تمام مسائل بهداشتی را رعایت کند؛ در حد خودش بسیار پسندیده است.

 

استاد حوزه بیان کرد: زیباست در ایام نوروز، اگر کدورتی بین افراد وجود دارد، کدورت‌ها را از بین ببرد و یا به عبارتی دیگر، (اصلاح ذات البین)کنند چرا که امیرالمومنین(ع)از پیغمبر خدا(ص)نقل می کنند که: اصلاح ذات البین برتر است از یک سال نماز و روزه.

 

وی افزود: در نوروز، عید را به خانه فقرا ببریم چرا که این کار یک صدقه است و صدقه دادن بلا را از انسان دور می کند لذا با توجه به مشکلات و تورم های پیش آمده،مشکلات و گرفتاری‌های فقرا را برطرف کنید زیرا شاد کردن دل انسان نزد خداوند متعال ارزش بالایی دارد و در روایات متعدد آمده است اگر کسی هم  و غم دیگران را برطرف کند، خداوند متعال در قیامت هم و غم او را برطرف می کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی در پایان گفت: عید نوروز را با برطرف کردن کدورت ها با نظافت کردن با صله رحم و مخصوصاً دستگیری از فقرا، گرامی دارید و با توجه به اینکه میلاد امام زمان(عج)در سال ۱۴۰۰ دو بار تکرار می شود این مسئله رابه فال نیک می گیریم و ان‌شاءالله  خداوند متعال این سال را، سال ظهور امام زمان(عج) قرار دهد.

کد خبر 1039154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha