مهمترین کار ویژه فرقه سازی پیاده کردن مردم از قطار انقلاب است

اسماعیلی مهمترین کار ویژه فرقه سازی را پیاده کردن مردم از قطار انقلاب بیان کرد و گفت: دشمنان سعی می‌‌کنند به هر طریق ممکن و به یک مناسبت و بهانه‌ای، بخشی از مردم را از اردوگاه انقلاب جدا کنند و در این زمینه از هیچ کوشش دریغ نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی فرقه‌سازی در کشور به عنوان ابزار نفوذ و با حضور محمد اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی و رسانه به روی آنتن رفت.

محمد اسماعیلی پیشینه فرقه سازی را به اندازه سابقه و تاریخ حیات بشر دانست و عنوان کرد: با بررسی حوادث 100 سال اخیر مشخص می‌شود انگلیس به عنوان یک کشور کوچک که هزاران کیلومتر با ایران فاصله دارد، برای آن که تسلط خود را بر کشورمان ایجاد کند از سیاست فرقه‌سازی و تفرقه افکنی استفاده کرده است زیرا ایجاد فرقه‌های مختلف بین مردم باعث جدایی و تفرقه آن‌ها می‌شود. انگلستان به مرور زمان در امر فرقه سازی به تبحر زیادی دست یافته است.

وی با تصریح بر اینکه فرقه سازی از سوی دشمنان به ویژه انگلیس همچنان با تبحر خاصی دنبال می‌شود اظهار کرد: به نظر می‌رسد شروع تاسیس کمپانی هند شرقی نقطه عطفی برای فرقه‌سازی در کشورهای مشرق زمین بود و در حقیقت معبری برای ورود به آداب، سنن و فرهنگ اقوام این منطقه محسوب می‌شد.

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه با استناد به اسناد تاریخی گفت: انگلیسی‌ها متوجه شدند که یکی از سرسخت ترین ادیانی که می‌تواند در مقابل فرقه‌سازی آن‌ها مقاومت کند و منافع و مقاصد آن‌ها را به خطر بیندازد، اسلام است. به همین جهت شاهد هستیم در انگلیس اسلام ‌شناس‌های زیادی وجود دارند و حتی به اندازه بسیاری از روحانیون کشورمان درباره اسلام اطلاعات دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند هیچ راهی برای مقابله با اسلام و تشیع وجود ندارد، اظهار کرد: تنها مسیری که آن‌ها می‌‌توانند در جهت دشمنی خود از آن استفاده کنند، ایجاد تفرقه و «فرقه فرقه» کردن آحاد مردم است.

وی مهم ترین کار ویژه فرقه سازی را پیاده کردن مردم از قطار انقلاب بیان کرد و گفت: دشمنان سعی می‌‌کنند به هر طریق ممکن و به یک مناسبت و بهانه‌‌ای، بخشی از مردم را از اردوگاه انقلاب جدا کنند و در این زمینه از هیچ کوشش دریغ نمی‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه در عین حال با اشاره به عدم موفقیت دشمنان در دستیابی به تفرقه افکنی و فرقه سازی گسترده در کشور بیان کرد: یکی از مهم ترین دلایل شکست دشمنان آگاهی و شناخت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به پیشینه فرق‌سازی است.

وی اشاره کرد: حضرت امام در سخنی فرمودند «دشمنان از اسلام می‌ترسند زیرا قدرت اسلام را درک کردند. امروز غرب و شرق خوب می‌ دانند تنها نیرویی که می‌تواند با آن‌ها مقابله کند، اسلام است. » همین شناخت امام و رهبر معظم انقلاب باعث شد بعد از انقلاب کمتر در زمینه فرقه‌سازی آسیب ببینیم.

کد خبر 1039203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha