لزوم فعال‌سازی زنجیره تواصی در جامعه/سیاست فشار حداکثری علیه ایران با مقاومت مردم شکست خورد

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به لزوم ایجاد و فعال‌سازی تواصی در بین مردم برای حفظ جامعه در برابر دشمنان، گفت: سیاست فشار حداکثری استکبار علیه ایران با مقاومت و هوشمندی مردم به حقایق قرآن و اسلام تبدیل به شکست حداکثری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» امروز (۲۹ اسفند) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: انسان موجود نیازمند است و می خواهد در برابر موجود والا سر تعظیم فرود بیاورد و امام علی می فرماید:«عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ. خداوند را به‌وسيله بَرهم خوردن تصميم‌ها، فسخ پيمان‌ها و نقض اراده‌ها شناختم».

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با بیان اینکه به فرمایش امام سجاد(ع) مومن باید پیوسته در چرخه رشد و بالندگی و تعالی باشد، گفت: امروز سالروز ملی شدن صنعت نفت است حکومت پهلوی درصدد بود استخراج نفت را به‌دست شرکت‌های استعمارگر انگلیسی بدهد اما راهنمایی علما و حضور ارزشمند مردم در صحنه  و مقاومت آنان منجر شد که در سال ۱۳۲۹ عملیات اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری در دست دولت ایران قرار گیرد و انگلیس خلعیت بگیرد.

 

وی ادامه داد: این کار بزرگ انجام شد اما بهره‌ای که از نفت می‌بریم کافی نیست و توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد بدون نفت اگر عملیاتی شود به مرحله‌ای می رسیم به‌جای آنکه به زحمت بیفتیم با پویایی اقتصاد در حوزه‌های مختلف می‌توانیم چاه‌های نفت را ببندیم و هرگاه بخواهیم این طلای سیاه را بفروشیم.

 

حجت الاسلام مشرفی گفت: امیدواریم اقتصاد بدون نفت با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی در ایران اسلامی محقق شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن برای اینکه ما را از طرح‌های کلان و راهبردی منصرف کند شگردهای مختلفی همچون موج‌سواری را به کار می‌گیرد، تصریح کرد: دشمن با تبلیغات و مدیریت رسانه ای موضوعات کم‌اهمیت را برجسته می‌کند تا مباحث مهم دنیا همچون قتل و عام مردم یمن یا روابط کشورهای خائن عربی با اسراییل غاصب را عادی سازی و در حاشیه قرار دهد.

 

وی با تأکید بر اینکه ما نباید گول بازی دشمن را بخوریم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب سرفصل‌های مهمی با سندهای راهبری مورد تاکید قرار دادند که یکی از آن عملیاتی شدن مفاهیم بلند دینی است.

 

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: وقتی دشمن ما را درگیر مسایل کوچک کند و صف مرغ به مسایل مهم جامعه تبدیل شود دیگر مسئولان و اندیشمندان نمی‌توانند به مسایل مهم و اصلی انقلاب و بشریت فکر کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب ایجاد و فعال‌سازی زنجیره تواصی است یعنی مردم یکدیگر را توصیه به حق و صبر کنند که طبیعتا باید جامعه به گونه‌ای مدیریت شود که هر موضوع در جای خود به آن پرداخته شود.

 

به گفته وی موفقیت تواصی در بین مردم برای حفظ جامعه در برابر دشمنان بستگی به این دارد که پیام‌های مهم دینی را مدیریت کنیم که وظیفه و رسالت سنگینی است و ولی امر از آحاد ملت خواسته است.

 

حجت الاسلام مشرفی با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت علی اکبر(ع) گفت: جوان عنصر انقلابی و جامعه ای که آرمانهای آن عدالت است بدون نیرو و جسارت جوانی قابل دسترسی نیست.

 

وی  ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل دولت جوان انقلابی است که می‌خواهد این آرمان‌های بلند را دنبال کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه متاسفانه در سال ۹۹ مثلث شوم کرونا، تشکیل تحریم‌ها و ضعف تدبیر را در خود داشت که مردم را در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار داد، گفت: اما سیاست فشار حداکثری استکبار علیه ایران با مقاومت و هوشمندی مردم به حقایق قرآن و اسلام تبدیل به شکست حداکثری شد.

 

 

کد خبر 1039260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha