درخواست نمایندگان انگلیس برای آزادی رهبران سیاسی بحرین

۴۲ نماینده انگلیس خواستار آزادی «حسن مشیمع» و سایر رهبران بازداشت شده بحرینی به دست آل خلیفه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، 42 نماینده از احزاب مختلف پارلمان انگلیس دادخواستی را به مناسبت دهمین سالروز انقلاب بحرین امضا کردند و در آن از دولت انگلیس خواستند تا مقامات بحرین را برای پایبندی به اصول حکومتداری خوب تحت فشار قرار دهد.

 

در این دادخواست آمده است: این نمایندگان دهمین سالروز انقلاب بحرین در سال 2011 میلادی را گرامی می دارند و حوادث وحشتناک در 17 فوریه 2011 میلادی معروف به پنجشنبه خونین را که نشانه شکلی از سرکوب مخالفان رژیم آل خلیفه بود، یادآوردی می کنند.

 

براساس این دادخواست، آل خلیفه مخالفان خود مانند «عبدالهادی الخواجه» مدافع حقوق بشر «سید حسن مشیمع» رهبر مخالف سیاسی در بحرین را که از 10 سال پیش در زندان به سرمی برد، هدف قرار داده است.

 

این نمایندگان از دولت انگلیس خواستند تا بر دولت بحرین برای پیروی از اصول حکومتداری خوب و حق تعیین سرنوشت و حقوق بشر فشار بیاورد. همچنین از دولت خواستند تا از نفوذ خود در مقامات بحرینی برای تقویت خواسته های دموکراتیک ملت بحرین که از سال 2011 میلادی تاکنون خواهان آنها هستند، استفاده کند.

 

«جرمی کوربین»،رهبر پیشین حزب کارگر، «لیلی موران» از حزب لیبرال دموکرات‌ها، «اندی اسلاتر» از حزب کارگر، «کارولین لوکاس» از حزب سبز و «استوارات مک دونالد» از حزب ملی اسکاتلند از جمله کسانی هستند که این دادخواست را امضا کردند.

کد خبر 1039317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha