كسب درجات رفيع معنويت با خانه تكاني روح/ نوروز يك عيد باستاني است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عید نوروز، یک عبد باستانی است تاکید کرد:با آغاز سال جدید، عیوب و مشکلات اخلاقی و اعتقادی و عملی خود را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نظری منفرد»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک سال نو به ملت ایران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت بیان کرد: عید نوروز یک عید باستانی است و یک تحول در نظام هستی است، خداوند متعال درقرآن مجید به طور مکرر در سوره های مبارکه حج،انعام، ق و  دیگر آیات قرآن به این تحول توجه کرده و فرموده اند: زمین خشک و زمینی که انسان سرسبزی در او مشاهده نمی کند را،در اول بهار با گرم شدن زمین و بارش باران متحول و سرسبز می کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از این رو قرآن کریم از این تحول بهاری استفاده کرده و می فرماید:آگاه باشید که خداوند همانطورکه زمین را بعد خشکی زنده کرد، در روز رستاخیز هم همانطور مردگان را زنده می کند و به حساب اعمال نیک و بد آنها خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این، یک تحول است که در بهار رخ می‌دهد و خوب است که ما بندگان هم این تحول را درون خود زنده کنیم تا اگر نقصان و عیب و مشکلی در وجود خود می‌بینیم، آن را برطرف کنیم و رضایت خداوند متعال را به خود جلب کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: عمر انسان می گذرد در حالی که این عمر، یک گوهر گرانبهاست که باید به خوبی از آن استفاده کرد، باید طوری زندگی کنیم که فردای ما بهتر از امروزمان باشد و امسال مان بهتر از سال گذشته، انسان باید به گونه ای روح خود را تطهیر و تمیز کند که برسد به آنجا که خداوند متعال می فرمایند «ارجعی الی ربک راضیة مرضیه»یعنی به درجه رضایت خداوند متعال و نفس مطمئنه برسیم، هر چند مصداق بارز و آشکار نفس مطمئنه اولیاء خدا و انبیاء الهی هستند، اما انسان هم می‌تواند به یک درجه ای از این نفس مطمئنه برسد.

وی عنوان کرد: با خانه تکانی روح و کنار زدن ضعف‌هایی که در ما انسان ها وجود دارد چه در زمینه اعتقادی، اخلاقی و چه در زمینه عملی، می توانیم به درجات رفیعی از معنویت برسیم که قطعاً و حقیقتاً رضایت پروردگار متعال در همین امر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان اضافه کرد: هیچ یک از ما عاری از این ضعف ها نیستیم پس باید این ضعف ها و مشکلات خود را برطرف کنیم، ان‌شاءالله همان‌طور که این تحول را در بهار در نظام طبیعت می بینیم در سال جدید همین تحول در درون ما ایجاد شود و مشکلات و ضعف های ما نیز برطرف گردد و با این دعای زیبا «یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال»انشالله  به احسن الحال برسیم.

کد خبر 1039323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha