برندسازی جشنواره های ادبی کشور باید تقویت شود

دهقانکار گفت: گام اول تقویت برند جشنواره های ادبی را با بنیاد ملی نخبگان آغاز کردیم و در آینده سراغ سایر دستگاه ها می رویم.

«ایوب دهقانکار» با بیان اینکه مزیت سازی جشنواره های ادبی حول محمور کتاب مدنظرم است،به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: در جشنواره های ادبی، نفس دریافت جوایز ارزشمند است اما چیزی که دنبال آن بودم، تقویت برندها بود. مدنظرم این بود که آنچه برگزیدگان دریافت می کنند بیشتر از جوایز نقدی باشد.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پاسخ به این سوال که برای مزیت سازی جشنواره های ادبی چه برنامه هایی دارید، اظهار داشت: عرض بنده این است که برگزیده جشنواره های ادبی دو حض مادی و معنوی دارد. یک حض این است که در یک جایزه معتبر کشوری برگزیده شده است. یک حض دیگر جایزه ای است که فرد از جشنواره های دریافت می کند. سیاست و نگاه ما این است که این حداقل مواهبی است که یک برگزیده می تواند از آن بهره مند شود. در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد ایفای نقش می کند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال با تلاش های صورت گرفته جایزه کتاب سال به عنوان یکی از مبادی بنیاد نخبگان به رسمیت شناخته شد و این جای خوشحالی دارد امیدواریم برندینگ جشنواره های ادبی کشور تقویت شود. نفس جایزه ارزشمند است اما آنچه مد نظر ما بود، تقویت برندها است. جایزه کتاب سال و جایزه جلال به عنوان رویداد نخبگانی به رسمیت شناخته شد و برگزیدگان آنها در زمره نخبگان فرهنگی محسوب می شوند و می توانند از مزایای بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.

 

دهقانکار افزود: دستگاه های دیگری هستند که امیدواریم مشارکت، همراهی، همکاری و همدلی آنها را داشته باشیم که برگزیدگان جایزه های معتبر ادبی کشور همچون جایزه جلال و کتاب سال که واقعا جزو نخبگان فرهنگی کشور محسوب می شوند از مزایا و مواهب آن دستگاه ها بهره مند شوند. گام اول را با بنیاد ملی نخبگان شروع کردیم و انشاءالله سراغ سایر دستگاه ها می رویم و امیدواریم آنها هم مشارکت داشته باشند.

 

 

کد خبر 1039328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha