تبدیل عمارت تاریخی خسروآباد به موزه مشاهیر ایران زمین

بهرام نصراللهی‌زاده از تبديل عمارت تاريخي و نفيس خسروآباد سنندج به موزه مشاهير ايران زمين خبر داد و گفت: اين اقدام هم نماد هويت اصيل و تاريخي سنندج است و هم نمادي از همبستگي ملي ايران زمين در سنندج به شمار می‌آید.

بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: از تبديل عمارت تاريخي و نفيس خسروآباد سنندج به موزه مشاهير ايران زمين خبر داد و گفت: اين اقدام هم نماد هويت اصيل و تاريخي سنندج است و هم نمادي از همبستگي ملي ايران زمين در سنندج به شمار مي آيد كه در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به تصويب رسيده و در سال 1400 وارد فاز اجرايي مي شود.

 

وی اضافه کرد: تاسيس شوراي سياستگذاري شهرخلاق موسيقي به منظور پيگيري برند جهاني ثبت سنندج در شبكه شهرهاي خلاق يونسكو در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان به تصويب رسيد.

 

به گفته وي همچين ايجاد دبيرخانه دائمي شهرهاي خلاق ايران در شبكه جهاني شهرهاي خلاق يونسكو در شهرداري سنندج از ديگر مصوبات شوراي برنامه ريزي و توسعه استان بوده است.


رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان همچنبن با اشاره به اينكه حلقه‌اي مفقوده در برنامه‌هاي توسعه وجود دارد كه بعضاً برنامه‌هاي كلان بدون توجه به واقعيت‌هاي زميني تدوين مي‌شود، گفت در قالب برنامه ششم توسعه كشور براي همه روستاهاي پرجمعيت و بالاي 20 خانوار طرح مطالعات اقتصادي و اشتغالزايي تدوين مي‌شود.

 

نصراللهی‌زاده افزود: در حال حاضر در قالب همين طرح براي 501 روستاي استان كردستان مطالعات توسعه اقتصادي و اشتغال‌زايي تهيه شده و در جلسه شوراي برنامه‌ریزي و توسعه استان تصويب شد و در سال 1400 در قالب كميته برنامه‌ريزي شهرستان‌ها در دستور كار اجرا قرار مي‌گيرد و اميدواريم منجر به تحول اقتصادي در روستاهاي استان شود.

 

وی تصريح كرد: بنا داريم در ساليان آينده اين برنامه را ادامه دهيم و براي همه روستاهاي استان طرح توسعه اقتصادي و اشتغالزايي تهيه و تدوين كنيم.

 

وي افزود: همچنین احداث باغ موزه دفاع مقدس در شهر سنندج بود كه از سال آينده وارد فاز اجرايي شود.

 

نصراللهي‌زاده افزود: طرح بهسازي بلوار ابن سيناي سنندج از پليس راه همدان تا ميدان محمدي از ديگر موضوعاتي بود كه در شوراي برنامه‌ریزي و توسعه استان به تصويب رسيد و توسط شهرداري سنندج و شركت آب و فاضلاب استان وارد فاز اجرايي مي‌شود.
 

کد خبر 1039357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha