مردم آستارا سال نو را در جوار امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) سپری کردند

مهدوی گفت: مردم بندر مرزی آستارا آیین تحویل سال نو را در جوار امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) سپری کردند.

«جمشید مهدوی» در حاشیه آیین تحویل سال نو به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا گفت: طی سال های گذشته آیین تحویل سال نو در جوار امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) با حضور پرشور مردم برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس، این مراسم با حضور تعدادی از همشهریان و با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان اینکه حاضرین در این آیین با دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال و با قرائت دعای 'یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر الیل والنهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال'، به استقبال سال نو رفتند، افزود: پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری از حرم، قرائت قرآن، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین و حضور در مزار ۳۲ شهید آرام گرفته در جوار حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) بندر آستارا از دیگر برنامه های لحظه تحویل سال نو در این شهرستان مرزی بود.

 

وی با اشاره به اینکه در روایت داریم یکی از لحظات اجابت دعا لحظه تحویل سال است، تصریح کرد: از امام صادق (ع) روایت شده که از نشانه‌های اجابت دعا، دید و بازدیدها و بخشش و رضایت مردم از یکدیگر است.

 

مهدوی گفت: امروز در لحظه تحویل سال لحظات قشنگی را شاهد بودیم و مردم در جوار امامزادگان دعا می‌کردند و اشک می‌ریختند و ان شاء الله سال جدید سالی پرخیر و برکت برای هموطنان باشد و شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا خاطرنشان کرد: در ایام نوروز تلاش می كنیم خدمات رفاهی خوبی به زائران در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) ارائه دهیم.

کد خبر 1039477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha