با اميد و كوشش مستمر به سمت صنعتي شدن خواهيم رفت/ كرمانشاه ۱۴۰۰ در مسير صنعتي شدن و تحول اقتصادي

بازوند، گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال ۱۴۰۰؛ سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» با اميد و كوشش مستمر به سمت صنعتي شدن خواهيم رفت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار استان کرمانشاه درپیامی به مناسبت سال جدید، گفت: در سال جدید با همت و تلاش مسئولان استان بسیاری از مشکلات و معضلات استان را ریشه کن کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه درسال ۹۹ ، کرونا علاوه بر جان و سلامت مردم ، به اقتصاد ، فرهنگ و آموزش هم آسیب  رساند ، خاطر نشان کرد: در کرمانشاه هم درگیر این بیماری بودیم ، یک  نقشه راه طرحی و مطابق آن پیشرفتیم.  ۳ پیک را پشت سر گذاشتیم و در پیک سوم خسارات سنگین جانی به مردم وارد شد. تا کنون ۱۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه به علت کرونا جان باختند.

 

بازوند گفت : از تمانی مردمی که پروتکل ها بهداشتی را رعایت کردند و به فرمان رهبری در پویش مومنانه لبیک گفتند، تشکر می کنیم .سال گذشته در قالب پویش مومنانه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به افراد نیازمند و خسارت دیده از کرونا ،با همکاری مردم ،  کمک شده است.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه های عمرانی و اقتصادی افتتاح شده استان در سال ۹۹ ،  اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی، احیای واحد‌های راکد و مهمتر از همه سرمایه گذاری‌های عظیم و کلان در حوزه نفت و گاز با احداث پتروشیمی‌ها و تکمیل زنجیره ارزش با نگاه توسعه متوازن سبب می‌شود کرمانشاه در آینده به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل شود و علاوه بر حل مشکلات بیکاری به یکی از استان‌های جذاب و امن برای سرمایه گذاری تبدیل و درواقع اشتغال پایدار شکل می‌گیرد و سرانه درآمد مردم نیز افزایش می‌یابد.

 

وی  تصریح کرد: در پایان سال ۹۹ ،اقدامات اساسی در حوزه نفت و گاز در استان اجرا و عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب  با ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وپالایشگاه آناهیتا پس از یک دهه آغازو موجی از امید و شادی را در منطقه ایجاد کرد که به یقین تحولی چشمگیر را در پی خواهد داشت.

 

 

 

بازوند با اشاره به افتتاح سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی در استان کرمانشاه، گفت: در استانی که به دلیل چهار فصل بودن و تنوع محصولات زراعی و باغی به نوعی قطب کشاورزی ایران است، نوید روز‌های خوبی را برای بهره مندی بیشتر کشاورزان با تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی می‌دهد.

 

 

وی تاکید کرد: توجه ويژه به عمران و آباداني مناطق روستايي، تقويت بوم گرديرا در و حمايت از گردشگري روستايي و تكميل طرح هاي زيرساختي در حوزه گاز، آب، برق و ساير ملزومات توسعه اي و افتتاح هزاران طرح اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي ورزشي، سياسي و امنيتي تأثير قابل توجهي بر روند پيشرفت و اشتغالزايي و البته شكوفايي و آباداني داشته است.

 

 

استاندار کرمانشاه با تشکر از مردم نسبت به رعایت پروتکل ها  اظهار کرد: رعایت موارد بهداشتی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود. در حال حاضر۷۲٪ پروتکل های بهداشتی در استان رعایت می شود و اگر این مقدار به ۸۵٪ برسد درگیری استان با بیماری کرونا کاهش می یابد  بوده ایم .

 

بازوند در پایان تاکید کرد: انتظار دارم مردم در رعايت توصيه هاي بهداشتي مشاركت بيشتري داشته باشند، كرونا در كمين ماست و به همين دليل توصيه مي كنيم با مسافرت كرونا را به سفر نبريم توصيه مي كنيم مانند سال گذشته به كرمانشاه سفر نكنيد و ديد و بازديدهاي مجازي را ادامه دهيد .

 

 

کد خبر 1039483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha