ایجاد روحیه امید و انگیزه دو عامل مهم در موفقیت جوانان است

حجت الاسلام فدیعمی با بیان اینکه مهمترین نکته ای که می تواند اثر فشارهای اقتصادی را از بین برده و آن را خنثی کند موضوع تولید است گفت: ایجاد روحیه امید و انگیزه دو عامل مهم در موفقیت جوانان هستند.

«حجت الاسلام علی فدیعمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تبریک آغاز سال نو شمسی اظهار کرد: تولید امر بسیار مهمی است که می توان آن را عامل مهم در خودکفایی اقتصادی کشور دانست.

 

امام جمعه موقت ویس افزود: بعد از آنکه دشمن با حربه های نظامی و تهاجمی نتوانست انسجام ملت بزرگ ایران را از بین ببرد اکنون دشمن محاصره اقتصادی را حربه کارگر می داند و با این روش درصدد گسستن همبستگی ملی با وارد آوردن فشار اقتصادی است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان بر فشار اقتصادی سرمایه گذاری کرده اند ادامه داد: طبیعتا مهمترین نکته ای که می تواند اثر فشارهای اقتصادی را از بین برده و آن را خنثی کند موضوع تولید است؛ تولید در اسلام جایگاه بسیار والایی دارد این در حالی که است که پیامبر (ص) همواره به تولید و اشتغال تاکید داشتند.

 

حجت الاسلام فدیعمی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه دست رنج خودتان را بخورید و چشم به اموال دیگران نداشته باشید اذعان کرد: در احوالات پیامبر (ص) آمده است که در مورد حرفه دیگران سوال می کردند و اگر متوجه می شدند که فردی بیکار است می فرمود که از چشم من افتاد، بنابراین اهمیت تولید بارها و بسیار توصیه شده است.

 

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری یک موضوعی را مشخص می کند که مردم باید در کار تولید حضور داشته باشند و وظیفه دولت حمایت و پشتیبانی و همچنین مانع زدایی است.

 

امام جمعه موقت ویس با بیان اینکه هیچ کس غیر از مردم نمی تواند مشکلات آنها را برطرف کند گفت: نیروی محرکه دائمی برای اقتصاد نظام خود مردم هستد، بنابراین هرکس که به ارزش های انقلاب و اسلام عشق می ورزد باید در کار تولید ورود کند، علاوه براین دولت باید با پشتبانی موانع تولید را از راه مردم بردارد.

 

وی با تاکید بر اهمیت توجه به جوانان اضافه کرد: کشور ما خوشبختانه از سرمایه های خدادادی و جوانان خوش فکر پر است، باید بتوانیم سرمایه و جوان را به یکدیگر وصل کرده و راه آنها را با علم و تخصص همواره کنیم، اگر پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از از جوانان صورت گیرد مسلما این توان وجود دارد که خود مردم با استفاده از ظرفیت های موجود کار تولید را رونق دهند.

 

حجت‌الاسلام فدیعمی در پایان روحیه امید و انگیزه را دو عامل مهم در موفقیت جوانان دانست و یاد آور شد: متاسفانه شاهد هستیم که جناح های مختلف برای تخریب یکدیگر اقداماتی انجام می دهند که روحیه یاس و ناامیدی را میان جوانان ایجاد می کند، ضرورت دارد که با پشتیبانی و اقدامات فرهنگی جوانان را به آینده ای روشن همراه با تلاش و کوشش امیدوار کرد و از این طریق مشکلات را برطرف کنند.

 

کد خبر 1039559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha