ارتباط با آمریکا، عزت ملی را از بین می‌برد

کرمی مشکل آمریکا با ایران را در اصل نظام و انقلاب عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط با امریکا منجر به نابودی عزت ملی می شود بلکه باید از نیروی جوان برای قوی کردن ظرفیت های علمی، نظامی و اقتصادی کشور کمک گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ناصر کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مدیریت، در برنامه « راه اینجاست » در مورد امکان یا امتناع حفظ عزت ملی در عین مرزبندی با دشمن، گفتوگو کرد.

وی با اشاره به جریان های روشنفکری که در طول تاریخ در ترویج تفکر غرب گرایانه موفق بوده اند، افزود: در کشور بسیاری از روشنفکران و نخبگان هستند که عدم ارتباط مثبت با آمریکا را علت مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم می دانند و این در حالی است که از ابتدای پیدایش جریان های انقلابی و تسخیر سفارت امریکا با وجود مخالفت برخی افراد، آمریکا را دشمن خود معرفی کردیم.

کرمی با اشاره به بیانات حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: براساس این بیانیه می توان دوستان و دشمنان را مشخص کرد که این کار با در نظر گرفتن عزت و اقتدار ملی، آرمان ها و هویت اسلامی، در مرزبندی روابط تأثیر دارد.

این دکترای مدیریت، اقدامات امریکا را ناشی از مشکل آنان با اصل نظام و انقلابیگری عنوان کرد و افزود: رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند و برعکس با تحریم ایران بسیاری از ظرفیت های علمی، نظامی و اقتصادی کشور برجسته می شود که بر طبق فرمایش حضرت آقا استفاده از منابع و امکانات نیروهای جوان ایرانی اسلامی از دلایل این پیروزی است.

کرمی استفاده از نیروهای جوان و مدیریت جهادی را نتیجه عدم گرایش به سمت آمریکا دانست و گفت: ارتباط با امریکا به هیج عنوان برای کشور سودمند نخواهد بود بلکه به جای ارتباط با امریکا و غرب باید به توانایی و منابع خود تکیه کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، از دست رفتن عزت برای حفط منافع را نتیجه داشتن رابطه کشورها با امریکا عنوان کرد و گفت: سختی های ناشی از تحریم، سوء مدیریت و عدم ارتباط با آمریکا با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و پرتلاش از بین خواهد رفت.

کرمی برقراری ارتباط با امریکا را منجر به نابودی عزت ملی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جوان امروز دسترسی راحتی به اطلاعات دارد، برخی جوانان رفتن به کشورهای دیگر را راه حل می دانند اما اتفاق مثبتی برای آن ها ایجاد نمی شود.

کد خبر 1039600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha