پخت و توزیع نان صلواتی در نانوایی‌های بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از پخت و توزیع نان صلواتی در نانوایی های بیجار خبر داد و گفت: این اقدام در اعیاد شعبانیه انجام می گیرد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی که اواخر اسفتندماه در بیجار برگزار شد، مقرر شد نانوایی های شهرستان با پخت نان صلواتی در اعیاد شعبانیه به ویژه در نیمه شعبان المعظم زمینه توزیع نان رایگان بین نیازمندان حاشیه شهررا فراهم کنند.

 

وی برگزاری جشن و سرور اعیاد شعبانیه با رعایت پروتکل های بهداشتی را از دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه در شهرستان بیجار دانست و بیان کرد: در سطح شهر و روستاها با همکاری تشکل های مردمی زمینه ایجاد جشن و ویژه برنامه های نیمه شعبان فراهم می شود.

 

وی بیان کرد: چنانچه شهرستان در وضعیت سفید باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله اجتماعی مراسم جشن در مدت زمان کوتاهی در فضایی باز برگزار خواهد شد و کاروان‌های شادی و جشن در سطح شهر به راه خواهد افتاد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار همچنین از تلاش هیئات مذهبی در راستای کمک به مردم آسیب پذیر در ایام کرونا خبر داد و افزود: هیئت مردمی بیت الرقیه(س) از هیئاتی است که در شهرستان بیجار در راستای کمک به نیازمند با کمک خیرین تلاش های زیادی انجام داده است و در ایام شعبانیه نیز با توزیع بسته‌های معیشتی زمینه کمک به مردم را فراهم می کند.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا تاکید کرد: ملت مسلمان ایران و بالاخص مردم شهرستان بیجار با جلوه دیگری از ایثار وفداکاری خود همچون دوران دفاع مقدس، به دنیا نشان دادند که فرهنگ غنی ایرانی همچنان زبانزد خاص و عام است.

 

وی گفت: تا کنون بیش از یک هزار بسته کمک معیشتی و بهداشتی در مناطق مختلف شهرستان و در بین نیازمندان واقعی توزیع شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار عنوان کرد: در شرایط حال حاضر و با توجه به اینکه هیئت‌های نمی‌توانند همچون گذشته مراسم دینی و مذهبی را برگزار کنند سعی شده تا در فضای مجازی و با تشکیل گروه‌های مختلف برنامه و فعالیت‌هی دینی انجام بگیرد و به نشر ارزش‌های دینی کمک شود.

 

 

 

کد خبر 1039639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha