فعالیت های قرآنی کانونها؛ ستاره بر تارک محله

فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ستاره ای بر تارک هر محله برای تامین نشاط معنوی و آرامش مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، فعالیت های قرآنی یکی از اقدامات شاخص در کانون های فرهنگی و هنری مساجد که طرح تلاوت نور و تفسیر یک صفحه آن نقطه عطف این حوزه به شمار می رود و جشنواره ملی مدهامتان، مسابقات محلی، آموزش قرآن، جلسات تفسیر و حفظ قرآن نیز از دیگر برنامه های قرآنی به شمار می رود.

 

خانه های نور که از گذشته در برخی از مساجد تاسیس شده نیز بستری برای انجام اقدامات اساسی و پایه در این حوزه می باشد که باید به آن بیشتر پرداخته و تقویت شود.

 

فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ستاره ای بر تارک هر محله برای تامین نشاط معنوی و آرامش مردم بوده و باید جلسات سنتی و کرسی های تلاوت بیش از گذشته تقویت و نقش مدیریت مردمی آن نیز باور و فرصت مشارکت اجتماعی فراهم شود.

 

رواق نور در سامانه بچه های مسجد فرصتی بوده تا فعالیت های قرآنی را ساماندهی و این دسته از اقدامات مراکز فرهنگی و هنری مساجد را ثبت کند که طرح «تلاوت نور» در بیش از ۳۰ هزار مساجد کشور، گفت:  طرح «تفسیر نور» در هفت هزار مسجد کشور اجرا می شود

.

سال 98 بیش از 6 هزار جلد قرآن، 11 هزار جلد مفاتیح و کتاب تفسیر قرآن در مساجد توزیع شد که البته خیرین و نهادهای فرهنگی کشور نیز در توزیع قرآن با کانون های مساجد همکاری دارند.

 

*اجرای طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد استان اصفهان

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد اصفهان گفت: طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد این استان اجرا می شود که قرآن آن توسط کانون مساجد، خیرین و دیگر نهادها تامین شده و به صورت خود جوش مدیریت می شود.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» افزود: در قالب طرح ملی ایران قوی بیش از 580 کانون طرح تلاوت نور را ثبت یا به روز رسانی کردند و 138 کانون نیز در جشنواره مدهامتان اعضای خود را شرکت داده اند.

 

وی اضافه کرد: 789 نفر در این جشنواره و 780 نفر نیز در طرح کتابخوانی مادران قرآنی و 833 نفر نیز در تفسیر جز 8 شرکت کردند.

 

*کارآمدی کانون های مساجد در ترویج قرآن

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کانون های مساجد در ترویج قرآن کارآمد بوده اند و این نقش در مناطق روستایی پر رنگ تر است.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» افزود: این مراکز بر پایه مردمی فعالیت می کنند  و همین مردمی بودن، عامل ماندگاری آن ها است

.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در دورترین نقاط کشور و در روستاها که هیچ ارگانی و نهادی فعالیت فرهنگی ندارد، پرچم دار فرهنگ و هنر ایران اسلامی هستند و فعالیت های قرآنی را برای شناسایی و رشد استعدادها انجام می دهند.

کد خبر 1039724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha