کانکس استاندارد برای مدارس عشایری بهتر از سازه ساختمانی است

سیفی گفت: مدارس کانکسی چرخدار مجهز به پنل خورشیدی و دارای سرویس بهداشتی و جای خواب برای معلم بهتر از سازه های ساختمانی است.

«محمد رضا سیفی» مدیرکل دفتر آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت:بعد از سال های سال مبلغ اندکی به سرانه دانش آموزی 6 هزار  700 مدرسه عشایری واریز شد.

 

وی افزود:این سرانه صرف دانش آموزان شد و هیچ تجهیزاتی خریداری نکردیم و صرفا برای شخص دانش آموزان هزینه شد.

 

سیفی بیان کرد:این مبلغ شاید زیاد نبود اما برخی از استان های یک میلیارد دریافت کردند و حداقل در این شرایط بودجه ای کشور وضعیت آن ها یک تغییری پیدا کرد.

 

مدیرکل دفتر آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای طرح نهضت نصیب یکسان نیز از سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه کشور نزدیک به 200 میلیارد ریال دریافت کردیم، یک اتفاق خوبی است.

 

وی بیان کرد:پس از سه سال تلاش موفق شدیم درهمایشی که در رابطه با معماری اسلامی ایرانی برگزار شد، رئیس سازمان نوسازی کشور را متقاعد کنیم که مدارس کانکسی چرخدار مجهز به پنل خورشیدی و دارای سرویس بهداشتی و جای خواب برای معلم بهتر از سازه های ساختمانی است این موفقیت عظیمی است.

 

سیفی بیان کرد: سال آینده پرونده سرویس های بهداشتی مدارس عشایری بسته می شود یعنی 5 هزار میلیارد ریال برای این موضوع اختصاص یافته شده است و در سال آینده مدرسه ای در مناطق عشایری نخواهیم داشت که سرویس بهداشتی نداشته باشد.

 

 

کد خبر 1039789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha