موانع پیش روی تولید باید برداشته شود

جهانگیری با اشاره به اینکه امسال باید از تولید پشتیبانی شود، گفت: سیاست حمایت از تولید در بخش‌های مختلف حمایتی بوده و موانع پیش روی تولید باید برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «اسحاق جهانگیری» امروز (۲ فروردین) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ما خواسته اند که نتیجه این سیاست ها باید این باشد که کشور در مقابل تکانه های خارجی اقتصادش آسیب نبیند. مثلاً یک اتفاق در اقتصاد آمریکا و اروپا می افتد و اقتصاد فلان کشور به هم می ریزد.


معاون اول رئیس جمهور به تحریم ها اشاره کرد و گفت: دشمن در تحریم‌ها دنبال از پای درآوردن اقتصاد کشور بود و در فشار حداکثری دنبال از هم پاشیدن اقتصاد و نگرانی مردم و در واقع فروپاشی نظام بودند.

 

وی با بیان اینکه بعضی از انسان ها در کنار کوه می ایستند و عظمت کوه را درک نمی کنند، گفت: باید از کوه فاصله بگیرند تا عظمت کوه را دریابند و ما امروز مثل این آدم ها شده ایم.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکا اعلام کرده اند که سیاست حداکثری فشار آمریکا روی ایران شکست خورده، افزود: ایران در تولید گندم و بنزین به خودکفایی رسیده در حالی دشمن چنین فکری را نمی‌کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه در کنار برخی نامهربانی ها ماسک و واکسن کرونا تولید می کنیم و باید به خودمان اعتماد کنیم، گفت: باید همدیگر را تحقیر نکنیم و اقتصاد مقاومتی یعنی خودباوری را تقویت کنیم و گلوگاه آسیب ها را شناسایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه امسال سخت ترین سال بودجه بود و بیشترین فشار روی مردم بود، اذعان داشت: بیشترین توجه به مردم در این سال صورت گرفته است.

 

جهانگیری بیشترین افزایش حقوق ها را مربوط به کارکنان و بازنشستگان دانست و گفت: طرح همسان سازی بازنشستگان در سال ۹۹ اجرا شده و با اجرایی کردن رتبه بندی معلمان و طرح تحول سلامت، گام های مهمی برداشته شد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای کم کردن بار سختی ها بر روی دوش مردم تلاش های زیادی انجام داد، گفت: کالاهای اساسی تامین شده و هرگز قحطی کالا وجود نداشته و البته گرانی بوده که با تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی عرضه شده است.

 

وی با بیان اینکه باید با سوء استفاده کنندگان برخورد شود، اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد دلار با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان تامین شده و برای جلوگیری از متلاشی شدن زندگی مردم راهی نیست و شاید عده‌ای هم سو استفاده کنند که باید شناسایی و برخورد شود.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه امسال باید از تولید پشتیبانی شود، خاطرنشان کرد: سیاست حمایت از تولید در بخش‌های مختلف حمایتی بوده و موانع پیش روی تولید باید برداشته شود.

 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اذعان بر اینکه واردات ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا و ورود کالاهای لوکس ممنوع شده، گفت: صادرات و واردات کشور به خوبی در شرایط تحریم انجام گرفت و ۱۳۰ میلیون تن حجم صادرات کشور در سال ۹۹ بود.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست های خارجی فرهنگی و اجتماعی باید پشتوانه حمایت کننده تولید باشد و موانع جهش تولید باید برداشته شود، گفت: اگر دنبال اقتدار ملی هستیم باید روی سیاست های کلی که در سطح کشور گرفته می شود، بایستیم.

کد خبر 1039871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha