بیان مطالبات مردم کهگیلویه و بویراحمد از زبان مهدی روشنفکر

روشنفکر با بیان اینکه مردم این استان از دولت عیدی مطالبه می کند، گفت: برخی از مطالبات مردم تخصص ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های ملی، جاده های مواصلاتی و سد تنگ سرخ که آب شرب کشاورزی و صنعتی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می کند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور امروز (۲ فروردین) به شهر زلزله زده سی سخت سفر کرد و ضمن دیدار با مردم این شهر، در نشست ستاد هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، رئیس بنیاد مسکن کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شرکت کرد.

 

«مهدی روشنفکر» در این نشست، با تبریک عید باستانی، گفت: مطالبی را با توجه به نداشته های استان کهگیلویه و بویراحمد عرض می کنم.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۰ درصد آب های سطحی کشور، ۲۰ درصد نفت و گاز، ۲۰ درصد جنگل های زاگرس، ۲ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهان دارویی و ۳۰۰ جاذبه کم نظیر طبیعی متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما متأسفانه هنوز مردم این استان ار محرومیت می نالند.

 

وی با بیان اینکه بیکاری بیداد می کند، اظهار کرد: انتظار می رود برای رهایی مردم از این وضعیت و به جای بسته های معیشتی و کمک های مقطعی برای حضور سرمایه گذار، سرمایه گذاری، اشتغال و کاهش بیکاری فکر اساسی شود.

 

وی با بیان اینکه مردم این استان از دولت عیدی مطالبه می کند، افزود: برخی از مطالبات مردم تخصص ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های ملی، جاده های مواصلاتی و سد تنگ سرخ که آب شرب کشاورزی و صنعتی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می کند است.

 

روشنفکر راه اندازی کارخانه قند یاسوج، کلنگ زنی سد سقاوه، معرفی سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این استان را از دیگر مطالبات مردم این استان دانست.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکلف کردن بانک های خصوصی جهت اینکه بخشی از منابع خود را در این استان سرمایه گذاری کنند و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکل دارند از دیگر مطالبات مردم است، یادآور شد: افزایش معافیت مالیاتی جهات سرمایه گذاری در این استان از دیگر مطالبات مردمی است.

 

وی خاطرنشان کرد: خروجی آب ما به سمت کارون سه میلیارد متر مکعب بوده که تاکنون تنها ۲۹۰ میلیون متر مکعب یعنی کمتر از ۱۰ درصد این آب را تخصیص گرفته ایم.

 

روشنفکر گفت: انتظار داریم در این دولت سد سقاوه با اختصاص 50 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید کلنگ زنی و به یادگار بماند و برای تکمیل مطالعات سدهای پراشکفت، شبلیز، لوداب 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

کد خبر 1039872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha