محکومیت های اجباری آل خلیفه برای وکلای انقلابیون بحرینی

کمیته انضباطی وکلا در بحرین «عبدالله الشملاوی» وکیل دبیرکل الوفاق را به مدت یک سال ممنوع الکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، کمیته انضباطی وکلا متعلق به وزارت دادگستری بحرین در حکمی «عبدالله الشملاوی» وکیل «شیخ علی سلمان» دبیرکل الوفاق را به دلیل توئیت های که در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، به مدت یک سال ممنوع الکار کرده است.

 

این کمیته شکایت انضباطی «خالد علی الخلیفه» وزیر دادگستری بحرین علیه عبدالله الشملاوی را به 22 مارس 2021 به تاخیر انداخته بود.

 

پیش از این وزیر دادگستری خواستار مجازات این وکیل بحرینی با «هشدار، سرزنش، ممنوعیت فعالیت حرفه ای به مدت بیش از سه سال یا حذف دایمی نام وی از فهرست وکلا» شده بود.

 

دادستان کل بحرین، الشملاوی را به تحریک علنی به نفرت و انزجار علیه یک گروه از مردم با نوشتن توئیت در صفحه شخصی اش متهم کرد. پیش از این، دادگاه کیفری  در 30 ژوئن 2020 میلادی وی را به مدت هشت ماه زندان به دلیل انتشار دو توئیت محکوم کرده بود. یکی از این توئیت های درباره مسئله مذهبی مربوط به روزه داری در عاشورا و توئیت دیگر درباره انتقادش از وضعیت واحدهای مسکونی معروف به پرونده «کومار» بود.

 

الشملاوی به دفاع از مخالفان رژیم آل خلیفه از جمله شیخ علی سلمان مشهور است.  جمعیت الوفاق در توئیتر خود نوشت: رژیم آل خلیفه مجازات وکلا را ادامه می دهد.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات آل خلیفه خواست تا انتقام چویی علیه وکلا را که از مخالفان این رژیم دفاع می کنند، متوقف کند.

 

«جو استورک» معاون مدیر بخش خاورمیانه در این سازمان گفت: دولت نباید از وکلایی که از مخالفان یا متهمان مغضوب این رژیم دفاع می کنند، انتقام بگیرد یا تلافی کند.

 

 

کد خبر 1039886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha