مسافران از ورود به بستر رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری خوددادری کنند

خرمی از افزایش دبی ورودی آب به مخزن سد سفیدرود خبر داد و گفت: مردم و مسافران باید از ورود به بستر رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری استان گیلان جدا خوددادری کنند.

«وحید خرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت افزایش دبی ورودی آب به مخزن سد سفیدرود را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان در همین مورد اطلاعیه‌ای را صادر کرده است اظهار داشت: مردم و مسافران باید مردم از ورود به بستر رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری استان گیلان جدا خوددادری کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزایش دمای هوا و ذوب پوشش برفی حوضه آبریز سد سفید‌رود و متعاقبا افزایش دبی ورودی آب به مخزن سد سفیدرود را متذکر شد و اذعان کرد: این شرکت در راستای کنترل بهینه سیلاب‌های محتمل فصل بهار، دبی خروجی ۳۰ مترمکعب در ثانیه را از بامداد امروز سه‌شنبه(3 فروردین) برنامه‌ریزی کرده است. 

 

خرمی با بیان اینکه در ادامه و با توجه به روند افزایشی دبی ورودی به سد سفیدرود مقادیر اشاره شده را قابل افزایش دانست و یادآور شد: برای جلوگیری از وقوع هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، لازم است کلیه شرکت‌های فعال در بستر رودخانه سفیدرود ادوات و تجهیزات خود را خارج کنند. 

 

وی با تاکید بر اینکه جهت پیشگیری از حوادث باید از ورود اشخاص به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری جدا خودداری شود تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان از دیروز اطلاعیه‌ای را به همین مناسبت صادر کرده است و انتظار می‌رود تمهیدات لازم از سوی متولیان اتخاذ شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از برنامه‌ریزی این شرکت برای لایروبی بیش از 500 کیلومتر از انهار و سردهنه‌ها نیز سخن گفت و عنوان کرد: در حال حاضر چیزی حدود 150 کیلومتر از انهار درجه یک و دو لایروبی شده‌اند و شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای لایروبی مقادیر باقیمانده برنامه‌ریزی منسجمی دارد.

 

خرمی یکی از فواید امر سد سازی به ویژه احداث سدهای لاستیکی را برداشت کمتر از سفره‌های زیرزمینی آب دانست و خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند توسعه زیرساخت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها و اصلاح دریچه مسیر انتقال از جمله راهکارهای مورد نیاز جهت کاهش و جلوگیری از هدر رفت آب محسوب می‌شود.

به گزارش شبستان، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان محسوب می‌شود و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان از این سد تامین می‌شود. سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

کد خبر 1040014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha