نمایشگاه صنایع دستی در چهار نقطه آستارا برپا شد

امیری نژاد گفت: به منظور معرفی تولیدات هنری هنرمندان صنایع دستی آستارا، چهار نمایشگاه صنایع دستی درنقاط مختلف این شهرستان برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«پردل امیری نژاد» امروز(سه شنبه، ۳ فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: نمایشگاه های صنایع دستی در سه راهی عنبران، طرح سالم سازی سفیر امید، جاده قدیم آستارا به اردبیل(روستای باغچه سرا) و روستای عنبران(کوچه طبیعت) برپا شده است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا افزود: در این نمایشگاه ها آثاری همچون حصير، گليم، جاجيم، كيف های دستی و مسافرتی، خورجين، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا، عروسک های کاموایی، کیف های دستی و مسافرتی، معرق كاشی و چوب و نازک کاری بر روی چوب عرضه شده است.

 

وی تصریح کرد: در نمایشگاه نازک کاری روی چوب که توسط علی صوفی زاد برپا شده، ظرفیت های این رشته هنری به گردشگران نوروزی معرفی و آثار نیز به فروش می رسد.

 

امیری نژاد گفت: علی صوفی زاد از هنرمندان صنايع دستی آستاراست كه موفق به دريافت نشان ملی مهارت شده و كارگاه توليدی وی به منظور بازديد گردشگران در روستای عنبران خیابان شهید چمران کوچه طبیعت واقع شده است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا گفت: این نمایشگاه ها تا پایان تعطیلات نوروزی برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی و شهروندان برپا است، گفت: جذب گردشگر همراه با ماندگاری، معرفی فرهنگ و هنرهای سنتی شهرستان های گیلان و نیز حمایت از هنرمندان صنایع دستی از تاثیرات و اهداف برپایی چنین نمایشگاه ها و فروشگاه هایی است.

 

وی به روستای عنبران بندر آستارا به عنوان روستای ملی گلیم ‌بافی کشور اشاره کرد و افزود: در روستای عنبران ۷۰۰ نفر از زنان در منازل خود به گلیم‌بافی اشتغال دارند و پنج فروشگاه صنایع دستی وجود دارد و علاوه بر آن محصولات به صورت آنلاین نیز به فروش می‌ رسد.

 

امیری نژاد خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران می توانند با حضور در روستای عنبران از کارگاه های تولید گلیم و فروشگاه های صنایع دستی این روستا بازدید و خرید کنند.

کد خبر 1040015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha