آمادگی برای برگزاری مسابقات همبستگی اسلامی ۲۰۲۱

فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی اعلام کرد: مقدمات برای برگزاری مسابقات همبستگی اسلامی ۲۰۲۱ میلادی در قونیه درحال انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از یلا اسپورت، فدراسیون ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی اعلام کرد: آمادگی ها برای مسابقه قهرمانی همبستگی اسلامی (قونیه 2021) که قرار است در سپتامبر سال جاری در شهر قونیه ترکیه برگزار شود، ادامه دارد.

 

در بیانیه این فدراسیون در توئیتر آمده است: کمیته نظارت و هماهنگی در صندوق شرکت های نوآورانه و موسسه های کوچک و متوسط  نشستی را با کمیته برگزارکننده پنجمین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی«قونیه 2021» با استفاده از نرم افزار Zoom برگزار کرد و آمادگی ها و مقدمات انجام شده اخیر برای این بازی ها را بررسی کرد.

 

بازی‌های همبستگی اسلامی ویژه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است. این مسابقات مشابه بازی‌های بین المللی المپیک و قاره ای است که در آن مسابقات مختلف به صورت گروهی و انفرادی برگزار می شود.

 

دوره اول این مسابقات در سال 2005 میلادی با حضور شش هزار ورزشکار از 55 کشور در عربستان برگزار شد. این مسابقات هر چهار سال یکبار برگزار می شود. اما دوره دوم آن به دلایل سیاسی در سال 2009 میلادی در ایران برگزار نشد.

 

اندونزی در سال 2013 میلادی دوره سوم را در شهر پالم‌بانگ برگزار کرد. باکو پایتخت آذربایجان در دوره آخر در سال 2017 میلادی میزبان ورزشکاران 56 کشور بود.

 

ورزشکاران غیرمسلمان مقیم کشورهای عضو مجاز به شرکت در مسابقات همبستگی اسلامی هستند.

کد خبر 1040077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha