افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در زندان جو در بحرین

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در زندان های آل خلیفه نشان می دهد که نگرانی محافل داخلی و بین المللی نسبت به این مسئله بی دلیل نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الابدال، باوجود اعلام نگرانی های محافل داخلی و بین المللی نسبت به گسترش ویروس کرونا در زندان های آل خلیفه، وزارت کشور بحرین اعلام کرد که تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در داخل زندان ها افزایش یافته است.

 

وزارت کشور بحرین اعلام کرد: پس از مشخص شدن ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در معاینه دوره ای، ابتلای دو نفر دیگر از زندانیان به این ویروس که با شخص آلوده در تماس بودند، مشخص شد.

 

سازمان های محلی و بین المللی حقوق بشر در زمان های مختلف اعلام کردند: در زندان جو بیش از سه هزار زندانی سیاسی به سرمی برند و تعدادی دیگر نیز به دلیل حکم های کیفری در شرایط غیر انسانی و سهل انگاری پزشکی هستند.

 

ازدحام در زندان ها به دلیل تعداد زیاد زندانیان نسبت به گنجایش آن و فقدان نظافت، جلوگیری از تابش نور خورشید در برخی از بندها نگرانی و ترس را نسبت به افزایش شیوع ویروس کرونا داخل سلول‌ها افزایش می دهد. به همین دلیل بیشتر سیاستمداران، فعالان و خانواده های بازداشت شدگان خواستار آزادی زندانیان به طور موقت یا مشروط شدند.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در بحرین، وزارت کشور ملاقات با زندانیان را به عنوان یک تدبیر احتیاطی برای جلوگیری از کرونا به حالت تعلیق درآورد. اما ویروس کرونا توسط زندان بان‌ها و پلیس در زندان گسترش یافت.

 

«ف.ع» زندانی آزاد شده که 9 سال در زندان جو بود، می گوید: زندانیان به طور کلی از بیمارهای عفونی مانند گال رنج می برند. داخل زندان های بحرین با مبارزه با این بیمارهای صلاحیت ندارند.

 

 

کد خبر 1040093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha