تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» جامعه منتظر را شبیه به جامعه موعود‌ می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی با تاکید بر ضرورت تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در جامعه منتظر، گفت: جامعه منتظر نمی‌تواند بیکار و مملو از آسیب باشد جامعه منتظر، حداکثر شباهت را به جامعه موعود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن ششمین روز از دهه مهدویت، ایام منتهی به سالروز ولادت امام زمان(عج) که به تناسب شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گرفته است با حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی»، رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفتگویی ترتیب داده ایم که مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با توجه به اینکه عمل صالح و شایسته ما باید به تناسب شرایط و اقتضائات زمانه باشد، اظهار کرد: برای مثال امروز در مقایسه با بسیاری از اعمال نیک، اولویت با اشتغال زایی و کارآفرینی به ویژه برای نسل جوان است و این عمل صالح به مثابه جهاد در جبهه جنگ اقتصادی است.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: باید توجه داشت که اشتغال زایی یعنی درمان ده‌ها درد اجتماعی اعم از بیماری های روحی، موانع تشکیل خانواده و ازدیاد نسل و ... از این رو، در چنین شرایطی که دشمن وارد جنگ اقتصادی علیه ما شده است، اولویت با اشتغال زایی و تولید است.

 

وی تصریح کرد: نقل است امام معصوم(ع) مشغول طواف بودند که شخصی آمد و عرضی را بیان کرد، حضرت(ع) از طواف دست کشیدند و وقتی از ایشان درباره چرایی پرسش شد، فرمودند: رها کردن و برآوردن نیاز یک مسلمان بهتر از هزار طواف و حتی بهتر از حج مستحبی است. از این رو، وقتی عقل و نقل و شرع بر رفع نیازمندی ها و موانع اقتصادی تاکید دارد، امروز هم این مهم در اولویت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تاکید کرد: امروز مبارزه با بیکاری و رفع موانع تولید که همچون تارهای عنکبوت دست و بال همه تولیدکنندگان را بسته، امری ضروری است. امروز جوان و نسل ما از بیکاری و عدم اشتغال ضربه های عمیق روانی، اقتصادی و مالی و فرهنگی می خورد. بنابر این، آنچه که رهبری معظم انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب کرده اند با مبانی دینی روایی و قرآنی ما سازگار است.

 

وی افزود: لذا باید در ایام ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) که «روز جوان» نام دارد به مسئله تولید که اشتغال سازنده و مولد را در پی دارد، توجه داشته باشیم تا سرمایه ها به سمت اشتغال حرکت کند.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت درباره تاثیر اشتغال زایی و رفع آسیب های ناشی از بیکاری در انتظار زمینه ساز ظهور و پویا، خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از انتظار می شود انتظار یعنی عملی که ما را به جامعه منتظر نزدیک می کند، جامعه منتظر نمی تواند بیکار و مملو از آسیب و اعتیاد و فساد باشد جامعه منتظر، حداکثر شباهت را به جامعه موعود دارد و در آن جامعه شاهد بیکاری و فساد و آسیب های اجتماعی نخواهیم بود. جامعه ای می تواند در ردیف جامعه منتظر باشد که این با تولید و اشتغال مولد زمینه آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و از بین ببرد.

 

کد خبر 1040124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha