گسترش همکاری و تعامل میراث فرهنگی خوزستان و شهرداری اهواز در حوزه فرهنگی و تاریخی

مدیرکل کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به بافت تاریخی و ارزشمند کلانشهر اهواز از آمادگی این سازمان جهت گسترش همکاری و تعامل با شهرداری اهواز در حوزه مسائل فرهنگی و راه‌اندازی موزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید حکمت الله موسوی» امروز در نشست هم‌اندیشی با شهردار اهواز، با بیان اینکه کلانشهر اهواز دارای بافت های تاریخی ارزشمندی بوده و این نشان دهنده غنای تاریخی شهر است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آنها بافت قدیم عامری اهواز است که در حال حاضر نیز مطالعات آن در حال انجام بوده و می طلبد اقدام شایسته ای در این منطقه صورت گیرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: یکی از نیازمندی های مهم فرهنگی اهواز وجود موزه است که خوشبختانه موزه منطقه ای اهواز واقع در پارک جزیره شرایط مطلوبی را سپری می کند و عملیات احداث آن به خوبی پیش می رود و در تلاش هستیم عملیات احداث این موزه بزرگ را با سرعت ادامه دهیم تا شاهد بازگشایی بزرگترین موزه استان خوزستان باشیم.

 

وی تصریح کرد: در راستای مرمت و حفاظت از آثار تاریخی اهواز طی سال های اخیر اقدامات خوبی برای مرمت بنای تاریخی و ارزشمند دانشکده سه گوش اهواز انجام دادیم و آمادگی داریم برای تبدیل شدن آن به موزه با شهرداری اهواز و دانشگاه شهیدچمران اهواز همکاری نزدیکی داشته باشیم.

 

موسوی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بناهای تاریخی و واجد ارزش اهواز در اختیار مالکان خصوصی است و تملک بناهای تاریخی توسط شهرداری ها نسخه موفقی در کشور است که می توانیم با حمایت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اهواز این مهم را محقق کنیم و اطمینان داریم با حضور و حمایت شهردار اهواز و ظرفیت ارزنده شورای اسلامی شهر بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

 

وی عنوان کرد: نگاه شهردار اهواز نسبت به راه اندازی موزه و توجه به مسائل فرهنگی نگاه متفاوت و شایسته تقدیر است و در این زمینه آمادگی کامل داریم که همکاری ها و تعاملات را با شهرداری اهواز گسترش دهیم.

 

«ابراهیم نوشادی» در این نشست ابراز کرد: بی تردید میراث فرهنگی هویت شهر است و موضوع میراث فرهنگی به ویژه راه اندازی موزه یکی از دغدغه های ما برای شهر اهواز است و در تلاش هستیم بنای تاریخی سه گوش اهواز را با حفظ مالکیت دانشگاه شهید چمران و با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به موزه تبدیل کنیم و مرمت و بهره برداری این بنای ارزشمند را به سرانجام برسانیم.

 

شهردار اهواز اذعان کرد: ظرفیت شورای اسلامی شهر اهواز بسیار ظرفیت خوبی است و در تلاشیم بناهای واجد ارزش اهواز را مرمت کنیم و بتوانیم در زمینه انتشارات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی اهواز در قالب کتاب نیز حمایت های لازم را انجام دهیم.

 

وی یاد آور شد: به زودی از بناهای تاریخی اهواز بازدیدهای مشترکی خواهیم داشت و در زمینه های تبلیغات موضوعات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اقدامات شایانی را خواهیم داشت.

 

کد خبر 1040147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha