روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می شود

کریمیان گفت:به طور کلی روزانه دو هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع آوری از مبدا در چرخه بازیافت قرار می گیرد همچنین روزانه ۲۳۶ تن پسماند خشک از مبدا تولید می شود.

«ابوالفضل کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: به طور کلی روزانه دو هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع آوری از مبدا در چرخه بازیافت قرار می گیرد همچنین روزانه ۲۳۶ تن پسماند خشک از مبدا تولید می شود که سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد جمع آوری آن را به روش های مختلف در دستور کار خود قرار می دهد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: جمع آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی یکی از جدیدترین و هوشمندترین روش های جمع آوری است که در حال حاضر دو شرکت بخش خصوص به نام های «اکو» و «بهروب» مجوزهای مربوطه را دریافت کرده اند و شهروندان می توانند یکی از این دو نرم افزار را نصب کنند.

 

کریمیان خاطرنشان کرد: با نصب نرم افزارهای فوق شهروندان در هر روز و ساعتی که مدنظر آنان باشد میتوانند درخواست خود را ثبت و خودرو های حمل بازیافت با مراجعه به درب منازل آنان نسبت به جمع آوری موارد بازیافتی اقدام و در همان لحظه به صورت آنی برابر وزن پسماندها پولی را به کیف پول شهروندی واریز می کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین در این نرم افزار بخشی وجود دارد دارد که شهروندان می توانند مبلغ مورد نظر را به موسسات خیریه همچون همدم، گلستان علی و آبشار عاطفه ها اختصاص دهند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: علاوه بر این روزانه ۲۰ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می شود که این مقدار ۱۰ برابر زباله های خانگی بوده که وظیفه جمع آوری آن برعهده این سازمان است.

کد خبر 1040160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha