مدیریت رویدادهای فناوری از کانون روستای حسین آباد

کانون فرهنگی و هنری روستای حسین آباد از توابع شهرستان فلاورجان مدیریت بسیاری از رویدادهای مهم از جمله رویدادهای ملی فناوری اطلاعات و جشنواره روستا و عشایر را مدیریت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان فلاورجان در دهستان ابریشم است حدود سه هزار نفر جمعیت دارد در فاصله ۶ کیلومتری مرکز شهرستان و سه کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

 

این روستا قطب کشاورزی با محصولات متنوع کشاورزی است عمده محصولات کشاورزی ما سیب زمینی و برنج لنجان است.

 

کار فرهنگی در این روستا قبل از انقلاب بوده با عناوینی همچون کلاسهای قرآنی واحد فرهنگی مسجد واحد فرهنگی انجمن اسلامی و در سال ۷۱ با عنوان کانون فرهنگی به کار ادامه داد تا اینکه سال 88 فعالیت آن از طریق دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان ساماندهی و اجرا شد.

 

کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود این روستا یکی از مراکز برتر کشوری و مرکز مدیریت بسیاری از رویدادهای ملی مثل جشنواره های حوزه فناوری اطلاعات از جمله جهاد مجازی و دبیرخانه جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر است که در سال گذشته موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر در رواق فناوری طرح ملی ایران قوی ستاد فهمای کشور شد.

 

*کانون مهدی موعود میزبان جشنواره های ملی

 

این مرکز تاکنون هفت دوره جشنواره ملی جهاد مجازی برگزار و سه سامانه فضای مجازی با عناوین جشنواره جهاد مجازی، خاکریز فرهنگی و فرهنگ و هنر روستا و عشایر راه اندازی شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود شهرستان فلاورجان گفت: سال گذشته فعالیت های کانون باعث شد که در سه رواق فیلم، فن آوری و قلم به امتیاز برتری برسد و به مرحله  داوری نهایی راه پیدا کند که در نهایت در رواق فن آوری رتبه شایسته تقدیر بدست آورد.

«رضا قاسمی پور»، فعالیت های شاخص این مرکز فرهنگی و هنری را رمز موفقیت در این حوزه بیان کرد و اظهارداشت: تیم سازی و فعالیت هدفمند در پیشرفت کانون و فعالیت های اجتماعی موثر بوده است.

 

*تولید فیلم کوتاه در کانون روستایی و رتبه های ملی

 

وی با بیان اینکه بیش از بیست فیلم کوتاه و داستانی توسط تیم این کانون تولید شده، تصریح کرد: این اقدامات  در جشنواره های مختلف رتبه هایی کسب کرده و دستاوردهای زیادی در عرصه آموزش داشته است.

 

*نگارش و انتشار کتاب

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود شهرستان فلاورجان  پیرامون فعالیت های این مرکز در رواق قلم اشاره کرد و اذعان داشت: چهار کتاب تاکنون به چاپ رسیده که دو دیوان شعر شاعر معاصر عباسعلی قاسمی متخلص به واله و دو نمایشنامه به نویسندگی براتی چاپ شده است.

 

وی اضافه کرد: این اقدامات الگوسازی خوبی برای نسل جوان و نوجوان شده و توانسته فرصت هایی را خلق کند.

 

*تولید ماسک در شرایط سخت کرونا

 

کارگاهی در مسجد محل تجهیز شد و این رسالت مهم را در منطقه  و توزیع در دیگر مناطق برعهده گرفت.

 

این کارگاه ابتدا به صورت گروه جهادی شروع به فعالیت  کرد و با تداوم فعالیت 35 دستگاه تولید ماسک به صورت نیمه صنعتی خریداری و گارگاه فنی مجهز شد و در سه شیفت کاری که دوشیفت آن توسط خانم ها و یک شیفت  آن توسط آقایان فعالیت کرد.

این کارگاه روزانه بیش از 125 هزار ماسک تولید کرد و نقش تاثیری گزاری برای برون رفت از مشکل در جامعه است.

 

*نقش صیانتی و حماینی کانون از دیگر کانون های مساجد فلاورجان

 

کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود شهرستان فلاورجان به عنوان کانون معین و مدیریت شبکه کانون های آن منطقه فعالیت می کند.

اجرای سرود، نمایش، تقویت باورهای دینی، برگزاری مناسبت ها و تجلیل از برترین روستا از ماموریت های این مرکز فرهنگی و هنری است که در طول سال انجام می هد.

کد خبر 1040233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha