وضعیت معیشت نیازمندان در مناطق محروم و سخت گذر خوزستان بررسی شد

نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل کمیته امداد خوزستان با حضور مناطق محروم و صعب العبور بخش چلو اندیکا و سوسن ایذه به بررسی معیشت و مسائل نیازمندان این مناطق پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل کمیته امداد خوزستان همزمان با آغاز سال نو با حضور مناطق محروم و صعب العبور بخش چلو اندیکا و سوسن ایذه به بررسی معیشت و مسائل نیازمندان این مناطق پرداختند.

 

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» در این دیدار با تقدیر از حضور کارکنان کمیته امداد خوزستان در مناطق محروم و سخت گذر و خدمات رسانی به نیازمندان اظهار کرد: با وجود مشکل راه روستایی امکان ارائه خدمات کامل امکان پذیر نیست، بنابراین در ابتدا باید مشکل راه روستاها حل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز به محرومیت منطقه اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مطالبه مردم این منطقه محروم جاده خدمات بهداشتی، آب و برق است.

 

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، صعب العبور بودن و دسترسی به روستاها، کمیته امداد در این مناطق حضور دارد که رضایت‌مندی مردم از خدمات این نهاد، نشان دهنده این موضوع است. 

 

«جمال شیبه» با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به محرومان و برطرف کردن چهره فقر از روستاها، همکاری و هماهنگی همه دستگاه را می طلبد عنوان کرد: علی‌رغم همه مشکلات به ویژه صعب العبور بودن برخی مناطق محروم، خدمت‌رسانی کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت ادامه دارد. 

 

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به اینکه اولویت سال 1400 امداد استان توجه ویژه به مناطق محروم با ضریب بالاست اضافه کرد: اشتغال مناسب و پایدار در مناطق محروم و صعب العبور روستایی یک اقدام ماندگار و در راستای توانمندی مددجویان است. 

 

وی با تقدیر از حضور و حمایت حجت‌الاسلام موسوی فرد جهت پیگیری امور مردم و مطالبات به ویژه نیازمندان خوزستان ابراز کرد: با هماهنگی از ظرفیت گروه های جهادی بسیج سپاه استفاده و همکاری خواهیم داشت.

 

شیبه بیان کرد: روستاهای بخش چلو اندیکا و سوسن ایذه، از مناطق محروم و در عین حال صعب العبور استان هستند، که هزینه ساخت مسکن در این مناطق به دلیل حمل مصالح ساختمانی بیشتر و به سختی امکان پذیر است. 

 

وی مقاوم سازی، بازسازی، ترمیم مسکن حمام و سرویس بهداشتی متناسب با نیاز منطقه به دلیل صعب العبور بودن این مناطق با مشکلاتی روبه رو است که این مشکلات باید رفع و زیرساخت ها آماده شود.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکهدبرای ارائه خدمات و ایجاد اشتغال محدودیت خاصی وجود ندارد اذعان کرد: تامین معیشت و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی موجب رونق و ایجاد انگیزه بین خانواده های تحت حمایت می شود.

 

یادآور می شود، در بازدید مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان و همراهان که به مدت سه روز انجام شد از مسکن تعدادی از مددجویان ساکن در روستاهای بخش چلو اندیکا و سوسن ایذه بازدید به عمل آمد.

 

کد خبر 1040235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha