نوای «یا علی اکبر (ع)» در کانون «منتظران نور» جهرم طنین انداز شد

نیک جو گفت: آیین جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) به میزبانی کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» مسجد «جامع» شهرستان جهرم برگزار شد.

«رضا نیک جو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع)، گفت: شجاعت از جمله خصیصه های بارز حضرت علی اکبر (ع) بوده که آن را در روز عاشورا به منصه ظهور گذاشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم با اشاره به اینکه شهامت و فداکاری این جوان عاشورایی زبانزد بوده است، افزود: ولایت مداری و مطیع ولی فقیه زمان ویژگی شاخص حضرت علی اکبر (ع) بوده است.

 

وی با تاکید بر لزوم بهره بگیری از شاخصه های اخلاقی این جوان کربلا، عنوان کرد: جوانان امروز جامعه برای تعالی در زندگی و پیشرفت در امور نیازمند به الگوهایی هستند که بهترین آنها ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی اکبر (ع) است.

 

نیک جو با اشاره به ضرورت پاسداشت رشادت ها و فداکاری های حضرت علی اکبر (ع) و لزوم تبیین و تشریح شاخصه های رفتاری و اخلاقی وی، عنوان کرد: بیان منش، روش و سبک زندگی اهل بیت (ع) نباید منحصر به آیین ها ولادت و شهادت آنها شود بلکه این ویژگی ها همواره و به بهانه های مختلف باید تبیین شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در این کانون فرهنگی و هنری، گفت: در این برنامه حجت الاسلام «محمد مصلی نژاد» از اساتید حوزه علمیه جهرم به بیان تبیین روش زندگی و منش اخلاقی حضرت علی اکبر (ع) پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه این آیین همزمان با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» برگزار شد، عنوان کرد: در ادامه مراسم نیز «مصطفی معصومی» از ذاکران اهل بیت (ع) در مدح جوان کربلا مولودی خوانی کرد.

 

نیک جو یادآور شد: برگزاری این آیین با توجه به شیوع بیماری کرونا، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شده است.

 

کد خبر 1040261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha