مردم و مسئولان در مسیر تحقق شعار سال گام بردارند

حجت الاسلام نوفرستی گفت: در مسیر تحقق شعار سال و رفع مشکلات اقتصادی کشور باید همه مسئولان قوای سه گانه و آحاد مردم با انسجام همگانی احساس تکلیف کنند.

حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» در گفتگو با خبرنگار شبستان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور بحث اقتصاد است که رهبر معظم انقلاب چند سالی است به صورت هوشمندانه در نامگذاری سال های اخیر بر رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی تأکید دارند.

 

امام جمعه موقت بیرجند و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته شعار سال جهش تولید بود ولی همانگونه که رهبری فرمودند اقدامات خوبی در راستای حمایت از تولید آغاز شد اما به دلیل وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها به صورت کامل این شعار جهش تولید محقق نشد.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند، افزود: اگر در کشور از تولید حمایت و پشتیبانی شود و موانع آنها برداشته شود مشکلات اقتصادی کشور تا حد زیادی حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه موانع تولید باید در نشست های تخصصی شناسایی و راهکارهای عملیاتی برای رفع آن اندیشیده شود، عنوان کرد: البته در تحقق شعار سال همه امور بر عهده دولت نیست و مردم نیز نقش بسیار موثری می توانند در این جهت ایفا کنند که نمونه عینی آن را در بحث کمک های مومنانه شاهد بودیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در مسیر تحقق شعار سال و رفع مشکلات اقتصادی کشور باید همه مسئولان قوای سه گانه و آحاد مردم با انسجام همگانی احساس تکلیف کنند.

 

نقش بانک‌ها در پشتیبانی از تولید در ۱۴۰۰

وی در ادامه گفت: جهشی که در مباحث تولید آغاز شده نیاز به پشتبانی و شناخت موانع و رفع آنان توسط سازمان های دولتی و نهادهای مردمی دارد تا شاهد تحقق شعار امسال باشیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی مهمترین پشتیبانی ها از تولید را در مباحث تخصصی و مالی عنوان کرد و گفت: سیستم‌ بانکی به عنوان تامین کننده منابع مالی نقش اساسی را در حمایت از تولیدکننده و تحقق شعار امسال ایفا می‌کنند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم نیز می توانند سرمایه های خرد را با تشکیل تعاونی ها در اختیار افراد مورد اعتماد در بخش تولید به صورت قرض الحسنه قرار دهند.

 

ضرورت میدان دادن به جوانان متخصص برای تحقق شعار سال

وی بر تسهیل امور تولید و سرمایه گذاران با حذف قانون‌های دست و پاگیر و بروکراسی اداری تأکید کرد و گفت: تحقق شعار سال نیازمند روحیه جهادی است چرا که با نگاه لیبرالی و غرب گرایی نمی‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه کشور هستند، افزود: میدان دادن و اعتماد به جوانان متخصص، نخبه و کارآمد و تکیه به توان داخلی یکی دیگر از راه های تحقق شعار سال است بنابراین باید از این ظرفیت ها به نحو احسن بهره گیری شود.

 

 

 

 

کد خبر 1040271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha