مراکز قرآنی با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص محتوای آموزشی خلاقانه تولید کنند

مدیر خانه قرآن روستای مجسه گفت: مراکز جامعه القرآن کریم می‌توانند برای اثرگذاری بیشتر مطالب بر روی خردسالان با بهره‌مندی از توانایی کارشناسان متخصص محتوای آموزشی خلاقانه تولید کنند.

ماموستا ملامحمد علیزاده از روحانیون فعال اهل سنت، مبشر فرهنگی و مدیر خانه قرآن روستای مجسه از توابع شهرستان بانه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کردستان با تبریک ماه شعبان المعظم و تبریک سال ۱۴۰۰ به عموم مردم ایران گفت: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه از وظایف مراکز و موسسات قرآنی است.

 

وی، علاوه بر انجام امور دینی در مساجد روستای مجسه، اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی حفظ، تفسیر، احکام و فعالیت‌های فرهنگی از جمله کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش خانواده کرده است.

 

ماموستا علیزاده همچنین به برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب قرآنی از قبیل کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، قرائت، ترتیل، جزءخوانی، تفسیر و اجرای برنامه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: خانه‌های قرآنی نقش اثرگذاری را در جذب اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان به مفاهیم ارزشمند قرآنی ایفا می‌کنند.

 

وی افزود: موسسات و خانه‌های قرآن علاوه بر جذب اقشار جامعه به مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی همچنین در راستای ایجاد تحول فکری و فرهنگی در آحاد جامعه به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان نقش آفرینی می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: موسسات قرآنی می‌توانند با ارائه مطالب قرآنی در تفکر و رشد خردسالان تاثیر بسزایی داشته باشند.

 

مدیر خانه قرآنی روستای مجسه شهرستان بانه تاکید داشت: مراکز جامعه القرآن کریم می‌توانند برای اثرگذاری بیشتر مطالب بر روی خردسالان با بهره‌مندی از توانایی کارشناسان متخصص محتوای آموزشی خلاقانه تولید کنند.

 

وی در پایان گفت: در این روستا تعداد بیشماری به شکرانه ایزد منان توانسته‌اند در مقطع‌های مختلف موفق به حفظ قرآن کریم شوند و مراسم مختلفی به همین عنوان برگزار شده است و منتظر همت و تلاش مسئولین هستیم در این راستا حمایت کنند.

کد خبر 1040436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha