جذب ۷۰ دانش‌آموز سقزی در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی کانون هتاو سقز

مدیر کانون فرهنگی هه‌تاو شهرستان سقز از جذب ۷۰ دانش‌آموز سقزی در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی کانون فرهنگی هتاو سقز خبر داد.

آمنه عزیزی مدیر کانون فرهنگی هتاو شهرستان سقز در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کردستان در خصوص فعالیت‌های کانون اظهار کرد: کانون هتاو از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و به طور تقریبی۷۰ دانش‌آموز تحت پوشش فعالیت‌های مستقیم کانون هستند و علاوه بر آن حدود ۲۰۰ خانواده در فعالیت‌های کانون به صورت همیشگی فعالیت می‌کنند.

 


وی به فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ همزمان باشروع کرونا مهمترین فعالیت کانون کمک به خانواده‌هایی بود که از شرایط کرونا آسیب زیادی دیده بودند و از همان ابتدای سال فعالیت کانون نیز با توزیع مرغ منجمد فعالیت خود را در این ایام آغاز کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هتاو شهرستان سقز توزیع ماسک و مایع ضدعفونی را از دیگر فعالیت‌های کانون هتاو دانست و بیان کرد: چندین خانواده تصمیم گرفتند که کمک‌های خود را از طریق کانون به دست خانواده‌ها برسانند و این کمک‌ها شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی بود.

 


عزیزی با اشاره به مشکلات پیش رو در ایام کرونا و اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه مشکلات زیادی در ایام کرونا بوجود آمد که از جمله این مشکلات، عدم برگزاری کلاس‌های مدرسه بخصوص برای کلاس اول و دوم‌ها بود که باعث شد بسیاری از خانواده‌هایی که والدین یا حداقل مادر نمی‌توانستند در آموزش به فرزندان کمک کنند یا عدم دسترسی به گوشی و تبلت داشتند که در این راستا توسط کانون حمایت شدند.

 

وی بیان کرد: طبیعتا هزینه کافی خانواده‌ها برای کلاس خصوصی هم مشکل بزرگی بود و بعداز اینکه کلاس‌ها بارعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد، کانون هتاو با شناسایی این دانش‌آموزان شروع به برگزاری کلاس کرد و حدودا به ۲۰ نفر دانش‌آموز کلاس اول و دوم و سایر دانش‌آموزان در کلاس‌های بالاتر کمک کرد.

 

وی به میزان بهره‌گیری از فضای مجازی برای پیشبرد فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: از طریق فضای مجازی تولید محتوای درسی انجام شده و در کلاس مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد.

 

مدیر کانون هتاو اعلام کرد: برگزاری مسابقات نقاشی و فوتبال نوجوانان و آموزش حضوری استفاده صحیح از فضای مجازی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کانون بود.

 

عزیزی با بیان اینکه اولین اولویت کانون هتاو فعالیت دینی است در خصوص توسعه و تقویت فعالیت‌های دینی اذعان کرد: کانون هتاو با تشکیل محفل‌های انس با قرآن و مولودی خوانی و مراسم جزخوانی زمینه جذب بسیاری از خانواده‌ها به فعالیت‌های این کانون را فراهم کرد و همچنین اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآن از خردسال تا بزرگسالان در تمام طول سال کرد.

 

وی برگزاری مسابقات قرآنی را نیز از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هتاو شهرستان سقز در سال ۹۹ دانست و گفت: این فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۰ با قدرت و برنامه‌ریزی بیشتری پیش خواهد رفت.

 

گفتنی است؛ هتاو واژه‌ای کوردی و به معنای خورشید است.

کد خبر 1040455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha