لزوم تشدید حضور قوه قضائیه در واگذاری‌ها

آقامحمدی با اشاره به لزوم تشدید حضور قوه قضائیه در واگذاری‌ها گفت: اگر در واگذاری‌ها دستگاه اجرایی تخلف کند، آن دستگاه باید محاکمه شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با اشاره به لزوم تشدید حضور قوه قضائیه در واگذاری‌ها گفت: اگر در واگذاری‌ها دستگاه اجرایی تخلف کند، آن دستگاه باید محاکمه شود. در چند سال اخیر با مشکل سرمایه گذاری روبرو بوده ایم، اما اولویت اصلی کشور؛ تولید است و بر این اساس در سال گذشته در برخی از حوزه‌ها جهش تولید روی داد.

 

وی با بیان اینکه تولید در ایران به دلیل وابستگی اقتصاد و بودجه به نفت، تحریم‌های گسترده، بدنه بزرگ دولت و حجم عظیم تأمین مالی و تورم در کشور نتوانسته موفق باشد، گفت: با توجه به اینکه نرخ رشد نسبتاً قابل قبولی در سال گذشته داشتیم، اما مردم آن را در زندگی خود احساس نکرده اند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح این مطلب که جهش تولید مربوط به ظرفیت‌های خالی است که اتفاق افتاده است، گفت: با این وجود کل ساختار‌های ما باید به طور مبنایی و اصولی رفتارشان را تغییر دهند.

 

آقامحمدی با تاکید بر اینکه باید تقاضا را تهییج کنیم و رشته‌های تولیدی را در اختیار مردم و زنجیره‌ها قرار دهیم، افزود: باید برای تأمین مالی و تسهیل مقررات و محل فعالیت؛ تحول بنیادی ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه در چهار پنج زنجیره؛ اقدامات مقدماتی در این زمینه انجام شده است، اما ۲۵ زنجیره تولید داریم که باید همه دستگاه‌ها مبتنی بر زنجیره‌ها کار‌ها را انجام دهند، گفت: برخی موانع روحی و روانی مانند برخورد نامناسب با تولید کنندگان باید رفع شود.

کد خبر 1040473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha