نهبندان محور محرومیت زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

نخعی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای هر استان، شهرستان محرومی را هدف قرار داده ایم؛ لذا با وجود مقاومت ها و پیگیری ها زیاد، شهرستان نهبندان، محور محرومیت زدایی استان خراسان جنوبی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند «مصطفی نخعی»، شامگاه جمعه (۶ فروردین) در جمع مردم روستای خوانشرف نهبندان اظهار کرد: متاسفانه توسعه نیافتگی زیادی در شرق کشور مشهود است.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم گفتند در دهه پیشرفت و عدالت نمره مطلوبی در باب عدالت، به ‌دست نیاورده‌ایم.

 

نخعی تصریح کرد: عدالت یکی از شاخص های حکومت علوی است و ما هدف و معیار ما باید حکومت علوی است چراکه به همان میزانی که با حکومت علوی فاصله داریم در اجرای عدالت هم فاصله داریم.

 

وی یکی از بازرترین شاخصه های حکومت علوی را رعایت عدالت عنوان کرد و گفت: با همه تلاش ها و زحمت های کشیده شده، در بحث عدالت نمره خوبی نداریم، یکی از شهرستان هایی که علی رغم اینکه مردم قدردان انقلاب و نظام هستند اما عدالت در آن اجرا نشده است، نهبندان است.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخنان رهبری در 22 سال پیش در سفر به نهندان مبنی بر اینکه من به نهبندان سفر کردم تا توجه مسئولان را به نقاط کمتر برخوردار جلب کنم، گفت: طرح توسعه نهبندان همزمان با سفر رهبری با اعتبار خوب 60 میلیارد تومان مصوب شد و قرار بود این اعتبار به توسعه زیرساخت های شهرستان اختصاص یابد اما به درستی به این دغدغه عمل نشد.

 

نخعی بیان کرد: نگاه مجلس یازدهم، عمده نمایندگان و خدمتگذاران مردم، رعایت عدالت با تمرکز بر نقاط محروم و محرومیت زدایی است.

 

نهبندان محور محرومیت زدایی خراسان جنوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 1400 برای هر استان، شهرستان محرومی را هدف قرار داده ایم؛ لذا با وجود مقاومت ها و پیگیری ها زیاد، شهرستان نهبندان، محور محرومیت زدایی استان خراسان جنوبی انتخاب شد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ادامه وضعیت مراتع چرای دام و بارندگی ها امسال را نامطلوب عنوان کرد و گفت: با خشکسالی بی سابقه ای مواجه هستیم که دردی مضاعف بر گُرده مردم است، دولتمردان باید این قشر را حمایت بیشتری داشته باشند.

 

نخعی تصریح کرد: وضعیت نهبندان به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی را باید وضعیت بحرانی و فوق العاده وخیم اعلام کرد و مسئولان عالی رتبه باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند چراکه کشاورز و دامدار ما امروز وضعیت سختی دارند.

 

وی بیان کرد: متاسفانه کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی در تهیه نهاده های دامی، کالاهای اساسی و تأمین آرد مشکل دارند و مسئولان کشوری باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فراکسیونی را در مجلس به نام توسعه شرق کشور  راه انداخته ایم که تعداد زیادی از نمایندگان استان های شرقی و تهران عضو فراکسیون هستند و تلاشم می کنیم تا بخشی از عقب ماندگی تاریخی در شرق و به ویژه در نهبندان را جبران کنیم.

 

نخعی انتقال آب به استان های شرقی و توسعه راه آهن چابهار به مشهد و اقداماتی از این قبیل را از اقدامات و پیگیری های فراکسیون توسعه شرق کشور عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن با تحریم های اقتصادی دنبال ضربه زدن به کشور است، گفت: دولت، حاکمیت، مجلس و قوه قضائیه و تمامی مسئولان وظیفه داریم بنا را بر تحقق شعار سال بگذاریم و کار جهادی برای توسعه رونق و کسب و کار کشور انجام دهیم.

 

نخعی با بیان اینکه شعار امسال خط مشی بسیار مهم است که باید همه ما از این ظرفیت ها استفاده و قدمی در تحقق شعار سال برداریم، ادامه داد: در نقطه نقطه منطقه باید تحرک، پیشرفت، شور و نشاط و کسب و کار حاکم باشد.

 

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در نهبندان در حال انجام است و از خردادماه سال گذشته تمام تلاش ما این بوده که نهبندان و سربیشه را در سطح کشور مطرح کنیم چراکه تا زمانی که در عرصه تصمیم گیری مطرح نباشیم نمی توانیم اعتبار بگیریم و خدمت رسانی کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادر شدن مجوز پایانه صادراتی شرق کشور در نهبندان، سفر چهار وزیر و معاونین وزیر و فعال شدن دانشگاه فنی و حرفه ای نهبندان، گفت: مجوز احداث اولین دپارتمان ملی معدن در نهبندان در سفر وزیر کار و فنی و حرفه ای تایید شد، همچنین در حوزه آموزش های سلامت؛ دانشکده سلامت را پیگیری می کنیم که موافقت آن اخذ شده است.

 

نخعی با بیان اینکه برای راه اندازی بازارچه دو کوهانه پیگیری های زیادی انجام شده است، گفت: در کمیسیون مشترک ایران و افغانستان با وزیر مربوطه مکاتبه شده در اولین کمیسیونی که برگزار شود این مورد بررسی خواهد شد، همچنین با وزیر امور خارجه دیدار و دستور خوبی دادند و رایزنی با کشور مقابل آغاز شده است.

 

وی بیان کرد: برای راه اندازی بازارچه دوکوهانه با وزیر کشور مکاتبه و صحبت شده و استاندار خراسان جنوبی طرح خوبی را آماده و به وزارت کشور ارسال کرده است و منتظر طرح در کارگروه ویژه مرزی هستیم که اگر مصوب شود موافقت راه اندازی دوکوهانه را خواهیم داشت.

 

 

 

کد خبر 1040486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha