افزایش ۳۴ درصدی دوره‌های آموزشی فرش دستباف در سال ۱۳۹۹

رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش ۳۴ درصدی دوره های آموزشی برگزار شده توسط این مرکز در حوزه فرش دستباف در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل آن(۱۳۹۸) خبر داد.

به گزارش خبرگزایر شبستان، فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش ۳۴ درصدی دوره های آموزشی برگزار شده توسط این مرکز در حوزه فرش دستباف در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل آن(1398) خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۳۷ هزار و ۱۲۰ نفر ساعت آموزش در حوزه فرش دستباف توسط مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.

وی همچنین میزان دوره های آموزشی برگزار شده در سال ۱۳۹۸ در مرکز ملی فرش ایران را ۱۷۶ هزار و 720 اعلام کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه تصریح کرد: در مجموع ۵ هزار و ۸۹۹ نفر در ۱۹ دانشگاه و ۱۱۵ هنرستان در سطح ۱۹ استان کشور در حال تحصیل در رشته فرش می باشند.

وی همچنین اضافه کرد: تعداد دانشجویان رشته فرش ۲ هزار و ۵۳۹ نفر و تعداد هنرجویان هنرستان‌های فرش سه هزار و ۳۶۰ نفر هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه با اشاره به برخی اقدامات مرکز ملی فرش ایران، گفت: فعالسازی شتاب دهنده های تخصصی حوزه فرش دستباف، برگزاری وبینارهای تخصصی در راستای تحریک تقاضا، بازاریابی و برندسازی و همچنین هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به صورت جدی در سال 1399 دنبال کردیم که به نتایج مثمر ثمری در این حوزه ها رسیدیم.

کد خبر 1040498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha