همه آحاد مردم در میدان پشتیبانی از تولید و زدودن موانع نقش دارند

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه کنترل فضای مجازی یک رویکرد جهانی است، گفت: از سخنان رهبر معظم انقلاب برمی آید که حضور در میدان پشتیبانی از تولید و زدودن موانع، فقط کار مسئولان نیست و آحاد مردم در آن نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۶ فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، با اشاره به خطبه پنجاه و نهم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که ما در رکاب رسول خدا(ص) مخلصانه می جنگیدیم و در راه پیشبرد اهداف آن حضرت گاه پدران، فرزندان، برادرها و عموهای خود را از پای در می آوردیم و این کار نه تنها از ایمان و استقامت ما نمی كاست بلکه بر ایمان و تسلیم ما می افزود و ما را در شاهراه حق، صبر و استقامت در برابر درد و رنج ها و در طریق جهاد پیگیر در مقابل دشمن، ثابت قدم می ساخت.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست»  ابراز کرد: حضرت امام علی(ع) در ادامه می فرمایند که گاهی یکی از ما با فرد دیگری از دشمن به صورت دو قهرمان با هم نبرد می کردند، به گونه ای که هر یک می خواست کار دیگری را بسازد و جام مرگ را به او بنوشاند (آری) گاه ما بر دشمن پیروز می شدیم و گاه دشمن بر ما، ولی نه پیروزی مقطعی ما را مغرور می کرد و نه آن شکست نومیدمان می ساخت و هنگامی که خداوند، صدق و اخلاص ما را دید، ذلت و خواری را بر دشمنان ما نازل کرد و پیروزی و نصرت را به ما عنایت فرمود، تا آنجا که اسلام در همه جا استقرار یافت و در کشور پهناور خود جای گرفت.

 

وی افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می فرمایند که به جانم سوگند! اگر ما در مبارزه با دشمنان اسلام همانند شما بودیم هرگز ستونی از دین بر پا نمی شد و شاخه ای از درخت ایمان سبز نمی گشت و به ثمر نمی نشست، به خدا سوگند شما با این پراکندگی و نفاق و عدم اطاعت از رهبری، سرانجام از شتر خلافت به جای شیر خود می دوشید و به زودی پشیمان می شوید،اما در زمانی که پشیمانی سودی نخواهد داشت.

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه با تبریک سال نو و آرزوی سالی خوش برای همه ملت ایران اسلامی به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، یادآور شد: از سخنان رهبر معظم انقلاب برمی آید که حضور در میدان پشتیبانی از تولید و زدودن موانع، فقط کار مسئولان نیست و آحاد مردم در آن نقش دارند، لازم است در اینجا به خودمان نیز انتقاد کنیم، آیا غیر از این است که بسیاری از این پشتیبانی ها و مانع ردایی نیاز به فرهنگ ساری و کار فرهنگی دارد؟ ما در این سه سال در این باره چه کرده ایم؟

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری به دلایل مختلف مختصات منحصر به فردی دارد که مهم ترین آن حیطه اختیارات ریاست جمهوری است، تحلیل مقام معظم رهبری از اختیارات ریاست جمهوری دقیق، کارشناسی، علمی و عینی است، يك نمونه بارز اختیارات ریاست جمهوری در وزارت کشور است که نمایندگان دولت در قالب استاندار، فرماندار، بخشدار و دهبار تا اقصی نقاط روستاهای کشور نفوذ سیاسی و امکاناتی دارند.

 

وی افزود: نمونه دیگر  اینکه بودجه در اختیار دولت است، براساس نظرات کارشناسان مختلف 96 درصد بودجه کشور در اختیار دولت است و دفتر رهبری، نهادهای وابسته به آن و قوه مقننه، شورای نگهبان، قوه قضاییه و نیروهای مسلح و صدا و سیما، فقط 6 درصد بودجه را در اختیار دارند که بیش از 90 درصد آن، نیز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص می یابد.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: درباره فضای مجازی این اولین بار است که ایشان از یلگی و ولنگاری رنج آور در فضای مجازی این گونه روشن و صریح گلايه می کنند، برخی تلاش نکنند کنترل فضای مجازی را اولا مترادف با فیلترینگ معنا کنند و ثانیا تلاش نکنند کنترل فضای مجازی را مختص ایران جلوه دهند. دقت کنیم! کنترل فضای مجازی یک رویکرد جهانی است که از لوازم حکمرانی در دنیای مدرن است.

 

حجت الاسلام میهن پرست خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات پرتکرار رهبر معظم انقلاب، مطالعه و بازخوابی رویدادهای تاریخی به خصوص تاریخ معاصر کشور عزیزمان است، نمونه بارز این تأكيدات، مدخل اولین سخنرانی معطم له در ابتدای سال 1400 و ابتدای قرن پانزدهم شمسی است که چنین خاطرنشان کردند: «اگر بخواهیم یک مقایسه ی كوجك و پرمعنا با هنگام ورود کشور در قرن قبلى یعنی ۱۳۰۰ بکنیم، 1300 آغار دیکتاتوری وابسته ی رضاخات بود که در واقع کودتای انگلیسی به وسیله و به دست رضاخان بود و در حقیقت حکمرانی وابسته و دیکتاتوری و انگلیسی در کشور بود، این ورود در 1300 بود، امسال ورود در 1400 سال انتخابات است یعنی حکمرانی مبتنی بر استقلال، بر آراء مردم، بر اتكاء به نفس و اعتماد به نفس ملی، این ورود امسال ما در این قرن واجد يك تفاوت به این مهمی با ورود در سال 1300 و ورود در قرن چهاردهم بوده است.

 

 

کد خبر 1040513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha